Business Internaţional

Vanzarile de farmaceutice au crescut cu 7%

17.01.2003, 00:00 6

Cresterea vanzarilor mondiale de farmaceutice a atins cel mai scazut ritm din ultimii patru ani, intre noiembrie 2001 si noiembrie 2002, reflectand presiunile suportate de producatori din cauza reducerii preturilor, competitia produselor generice si lipsa de produse noi, transmite Reuters. Societatea IMS Health, specializata in furnizarea de informatii din domeniul sanatatii, a indicat ca vanzarile de pe principalele piete au crescut cu numai 7% in perioada analizata, la 273 miliarde de dolari, rata de expansiune fiind cea mai modesta de dupa februarie 1999. In Statele Unite, cea mai mare piata de medicamente vandute cu prescriptie, vanzarile au totalizat 145,92 miliarde de dolari, dupa o crestere de 11% care a reprezentat cel mai mic nivel din ultimii doi ani chiar daca a fost aproape dublu fata de media de 6% consemnata in principalele piete europene. Japonia a consemnat o expansiune de 1%, la 46,67 miliarde de dolari. Pe tot globul, producatorii de farmaceutice resimt presiuni intense, intrucat laboratoarele de cercetare nu mai aduc noutati, iar vanzarile medicamentelor existente sunt afectate de diminuarea bugetelor si de competitia cu produse similare, pe masura ce licentele pentru tratamente expira. IMS a semnalat mai multi factori care actioneaza pe diferitele piete, ratele scazute de crestere din Europa fiind atribuite reducerilor de preturi din Franta si modificarilor operate in Franta si Italia in privinta rambursarilor. In SUA, incetinirea expansiunii reflecta lansarile din ce in ce mai putine de produse noi si raspandirea medicamentelor generice. Anul trecut a fost cel mai defavorabil din peste un deceniu sub aspectul certificarii de medicamente noi si exista putine semne ca seceta de produse din industrie se va termina curand. In consecinta, multe firme vor obtine rezultate dezamagitoare la investitiile de peste 35 miliarde de dolari pe care le aloca anual activitatilor de cercetare si dezvoltare din lume. IMS a precizat ca principalele cinci companii in functie de vanzari au fost, intre noiembrie 2001 si noiembrie 2002, Pfizer Inc., GlaxoSmithKline Plc, Merck & Co Inc, AstraZeneca Plc si Novartis AG. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24