Vânzările de retail din Marea Britanie au înregistrat cea mai dramatică scădere din 2011 în trimestrul trecut în condiţiile în care consumatorii au început să resimtă presiunile generate de o accelerare a inflaţiei, relatează Bloomberg. Vânzările de retail au scăzut cu 0,7% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit British Retail Consortium, care a remarcat faptul că perioada sărbătorilor de Paşti ar putea distorsiona datele. Vânzările de alimente au scăzut cu 0,2%. Preţurile avansează mai rapid decât salariile în Marea Britanie, erodând veniturile reale ale consumatorilor. Deşi rata inflaţiei s-a menţinut neschimbată în martie, la 2,3%, faţă de luna februarie, salariile au avansat probabil într-un ritm mai lent. Până acum, consumatorii şi-au finanţat în parte cheltuielile economisind mai puţin şi împrumutând mai mult, profitând de dobânzile scăzute. Date separate furnizate de Barclaycard indică o creştere de 4,6% a cheltuielilor luna trecută, în parte pe fondul preţurilor mai mari ale bunurilor de bază. În timp ce încrederea consumatorilor este în creştere, 52% dintre aceştia se declară îngrijoraţi de costul bunurilor de bază, iar o treime spun că intenţionează să cumpere mai mult de la magazinele de discount.