Business Internaţional

Volkswagen, unul dintre liderii mondiali ai producţiei auto, are probleme în Europa de Est

Volkswagen, unul dintre liderii mondiali ai producţiei...

Autor: Catalina Apostoiu

30.01.2019, 00:04 1042

În Ungaria, angajaţii diviziei Audi sunt în grevă, protestând împotriva decalajului salarial faţă de colegii care lucrează în alte fabrici deţinute de VW în estul Europei. Greva angajaţilor din Ungaria a ajuns să aibă impact asupra producţiei din Germania a Audi. Colegii cehi ai acestora au ameninţat la rândul lor că vor lua măsuri legate de salarii. În Slovacia, divizia VW intenţionează să facă disponibilizări pentru prima dată în ultimii 10 ani.

În Ungaria, greva declanşată săptămâna trecută de anga­jaţii diviziei Audi din Ungaria va continua în condiţiile în care negocierile salariale dintre companie şi sindicatul AHFSZ nu au dus la încheierea unui acord, potrivit Hungary Today.

Audi a fost forţat la începutul săptămânii să-şi suspende producţia din Ingolstadt, sudul Germaniei, timp de două zile pentru că Audi Hungaria a stopat livrarea de motoare, relatează Budapest Business Journal.

Sindicatul din Ungaria a cerut şefului companiei-mamă din Germannia să participe personal la discuţii pentru soluţionarea situaţiei.

Divizia VW din Slovacia, cea mai mare uzină auto a ţării şi cel mai mare angajator din sectorul privat al acesteia, intenţionează să-şi reducă numărul de locuri de muncă în acest an pentru prima dată de la criza financiară mondială ca parte a unor eforturi de eficientizare, potrivit Reuters.

Divizia va returna aproximativ 500 de muncitori împrumutaţi de la divizia ungară a mărcii Audi în 2016, va reduce numărul de contractori şi nu va prelungi contractele pe termen fix care expiră, se arată într-un comunicat al companiei.

Volkswagen are aproximativ 14.000 de angajaţi în Slovacia, iar compania nu a precizat la cât va scădea numărul acestora. Divizia slovacă va reduce de asemenea numărul de schimburi.

Nu există reduceri ale estimărilor privind producţia totală, în condiţiile în care reducerea numărului de schimburi va fi compensateă de o creştere a capacităţii tehnice a liniilor de producţie, se mai arată în comunicatul companiei.

VW a anunţat că măsurile se înscriu într-un plan de creştere a eficienţei cu 30% până în 2025, compania depunând eforturi pentru finanţarea unei reorientări costisitoare către autovehicule electrice şi autonome după scandalul Dieselgate.

În 2017, divizia slovacă a VW s-a confruntat cu prima grevă înregistrată vreodată, grevă ce s-a încheiat după şase zile cu un acord salarial prin care angajaţii diviziei au primit cea mai mare majorare salarială din rândul constructorilor auto din Slovacia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO