Wal-Mart se confruntă cu o concurenţă puternică pe mai multe fronturi, de la expansiunea liderului online Amazon.com la cea a magazinelor cu discount şi a supermarketurilor care vor o parte din cota grupului pe piaţa articolelor de băcănie, relatează Reuters.
Operaţiunile internaţionale ale Wal-Mart sunt presate de aprecierea dolarului, care erodează vânzările.
Directorul general al Wal-Mart, Doug McMillon, a declarat că investiţiile de 1,5 miliarde de dolari în salarii şi training, inclusiv majorarea salariului minim din magazine de la 9 dolari pe oră la 10 dolari pe oră, sunt necesare pentru îmbunătăţirea serviciilor către clienţi şi vor reprezenta trei sferturi din scăderea anticipată de 6%-12% a profitului pe acţiune, anul viitor.
Wal-Mart a mai anunţat un program de răscumpărare de acţiuni în valoare de 20 de miliarde de dolari, dar scăderea cotaţiei acţiunilor cu 10% a redus capitalizarea grupului aproape în aceeaşi măsură.
Retailerul intenţionează totodată să investească mai multe miliarde de dolari pentru reducerea preţurilor, în următorii trei ani.
Anunţul a provocat temeri legate de un război al preţurilor, iar acţiunile unor companii concurente precum Target şi Home Depot au scăzut la rândul lor, cu 3,5%, respectiv 1,1%.