Business Internaţional

Whirlpool are profit, dar se arata pesimist

23.04.2003, 00:00 15

Whirlpool Corp., lider american in productia de electrocasnice, a inregistrat profit in primul trimestru, dar si-a revizuit previziunile pentru intregul an, estimand o scadere a achizitiilor realizate de consumatori in urmatoarele trei trimestre, informeaza Reuters.
Profitul companiei din Benton Harbor, Michigan, a atins 91 de milioane de dolari (1,32 dolari/actiune), comparativ cu o pierdere de 529 milioane de dolari (7,63 dolari/actiune) in primul trimestru al anului trecut.
Estimarile analistilor au variat intre 1,17 si 1,37 dolari/actiune.
"Economia globala nu este la fel de robusta pe cat ne-am asteptat", a indicat Laura Champine, analist la Morgan Keegan & Co., care a adaugat ca Whirlpool a diminuat peste previziuni cheltuielile aferente dobanzilor in primul trimestru, conducand la imbunatatirea rezultatelor financiare, chiar daca performanta operationala a companiei a fost inferioara estimarilor.
Noua viziune anuala a Whirlpool se bazeaza pe perspective mai sumbre privind livrarile in trei din patru regiuni unde isi vinde produsele. Compania estimeaza ca vanzarile de electrocasnice mari din SUA vor stagna in comparatie cu anul trecut, ca livrarile vor scadea cu 3% in Europa si, respectiv, cu 3-5% in America Latina.
Vanzarile Whirlpool din primul trimestru au crescut cu 6%, la 2,72 miliarde de dolari, de la nivelul de 2,57 miliarde de dolari. Excluzand vanzarile consolidate ale activitatilor cumparate in 2002, vanzarile nete au avansat cu 2%.
Compania se asteapta la un profit anual de 5,90-6,10 dolari/actiune, fata de cel de 6,20-6,40 dolari/actiune anticipat anterior.
Whirlpool si-a justificat profitul trimestrial prin ameliorarea productivitatii si diminuarea costurilor.
"Continuam sa vedem conjuncturi economice si geopolitice nesigure in majoritatea pietelor pe care operam", a declarat directorul executiv al Whirlpool, David Whitwam. El a precizat ca firma va continua sa puna accentul pe productivitate si pe masuri suplimentare de diminuare a costurilor.
Actiunile Whirlpool, care produce frigidere, masini de spalat si masini de gatit sub marca proprie, precum si sub marcile KitchenAid si Roper, au crescut cu aproape 3% de la inceputul anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24