♦ Compania se adresează preponderent persoanelor juridice, revânzători sau companii HoReCa ♦ În 2021, comerciantul a obţinut afaceri de 7,3 mld. lei, cu 19% mai mari decât în anul anterior ♦ Metro este compania cu cel mai alert ritm de creştere din comerţul modern din România anul trecut.
Anul 2022, marcat de inflaţie, de probleme pe lanţurile de aprovizionare şi de războiul ruso-ucrainean, se anunţă a fi unul dificil pentru businessurile atât din comerţul modern, cât şi din cel tradiţional, dar şi din sectorul ospitalităţii. Principala problemă pentru aceste companii o reprezintă presiunea pe costuri în întreg lanţul de aprovizionare, spune Adrian Ariciu, CEO al Metro Cash&Carry România, unul dintre cei mai importanţi jucători din comerţul local.
„Dinamica pieţei (deschiderile de unităţi noi - n.red.) va continua să crească consumul, deşi nu în acelaşi ritm accelerat din ultimii ani.“
Spre exemplu, în 2021 consumul privat a avut un plus de două cifre (peste 10%), pe când în primele cinci luni din acest an avansul în serie brută a fost aproape la jumătate. Inflaţia galopantă, care a sărit de 15% în mai şi care se vede deja puternic la rafturile magazinelor şi se simte şi în buzunarele consumatorilor, va duce la o schimbare a comportamentului de consum.