Companii

Adrian Ariciu, Metro România: Mediul de afaceri românesc a devenit mai prudent şi mai selectiv din cauza schimbărilor legislative şi fiscale

Adrian Ariciu, Metro România: Mediul de afaceri...

Autor: Cristina Roşca

20.12.2023, 00:07 971

Adrian Ariciu, CEO al Metro România, unul dintre cei mai importanţi actori din comerţul autohton, spune că anul 2023 a fost marcat de o serie de evenimente semnificative atât la nivel internaţional, cât şi naţional. Acestea şi-au pus amprenta asupra mediului de afaceri autohton.

„Pe plan naţional, am fost martori la schimbări legislative şi fiscale semnificative, care au introdus un grad de precauţie în mediul de afaceri românesc. Aceste schimbări au avut un impact direct asupra modului în care afacerile planifică şi implementează iniţiativele lor, determinând o abordare mai prudentă şi mai selectivă“, afirmă executivul român.

Metro este activ pe segmentul cash&carry, adică se adresează companiilor, nu clienţilor finali, având local o reţea de 30 de magazine. Astfel, comerciantul ia la prima mână pulsul mediului de business.

Deşi Metro nu se adresează clientului final, poate analiza şi consumul privat datorită clienţilor săi revânzători sau jucători HoReCa.

„În 2023, am observat un comportament mai prudent în rândul românilor, caracterizat de o scădere uşoară a consumului în anumite categorii, în special cele nealimentare. În schimb, sectorul alimentar şi cel al băuturilor au păstrat un nivel relativ stabil de cerere“, adaugă Ariciu.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro