Companii

After school-urile, solutia parintilor ocupati pentru a-si creste copiii

After school-urile, solutia parintilor ocupati pentru a-si creste copiii
28.10.2009, 00:00 2323

Din dorinta de a nu neglija educatia si nevoile copiilor, foartemulti parinti sunt determinati sa apeleze la after school-uri, unfel de "scoala dupa scoala" , unde copiii beneficiaza desupraveghere, lectii suplimentare si odihna. Cei care s-au ganditla un business de acest gen au investit cateva zeci de mii deeuro.

Daniela Paduraru, general manager al Blue Bell, a deschis afterschool-ul "Blue Bell" in septembrie 2007, din dorinta de a oferiservicii de gradinita la program normal si prelungit copiilorprescolari si scolari.

Primii clienti au aparut dupa ce a recurs la publicitateaonline. Romanii au fost destul de receptivi la serviciile pe carele ofera un after school, chiar daca acest business este mai nou pepiata romaneasca.

"Copilul e ocupat dupa scoala cu activitati specifice varstei siin plus este inconjurat de alti copii ce au aceleasi nevoi sipreocupari. Este supravegheat si indrumat de cadre didactice curezultate deosebite in activitate si beneficiaza de programeeducationale internationale, de exemplu jocuri de strategie, dedezvoltare personala, de integrare in traditiile europene", explicaDaniela Paduraru despre ceea ce se intampla la after school-ul BlueBell.

In momentul de fata locurile din planul de scolarizare suntocupate in proportie de 85%, chiar daca la inceput, ca in oriceafacere, a fost mai dificil. Crearea unei echipe omogene si a unuiprofil care sa se integreze culturii lor a fost principiul dupacare s-au condus cei de la Blue Bell atunci cand au facut angajari.Tocmai de aceea, din punct de vedere numeric, echipa a ramas la felinca de la inceputul businessului.

In ceea ce priveste investitia initiala, aceasta s-a ridicat la52.000 euro si a constat in prima faza in dotarea spatiilor pentruobtinerea avizelor, amenajarea unui loc de joaca, achizitii demateriale didactice si publicitate, iar pe parcurs s-a investit inachizitionarea unui microbuz pentru transportul copiilor,intretinerea spatiilor si cursurile de dezvoltare a angajatilor.Primele sume investite au fost de la membrii fondatori aiasociatiei care au imprumutat de la banci, contractand credite denevoi personale.

"Concurenta reprezinta un motiv pentru care serviciile afterschool-ului nostru se imbunatatesc de la an la an. Calitateaserviciilor noastre este data de confortul oferit copiilor, derezultatele pe care le inregistreaza la scoala si de starea despirit cu care merg acasa dupa o zi de munca. De aceea, credem cacifra de afaceri a crescut cu 30% in iulie 2009 fata de iulie2008", a declarat Daniela Paduraru.

In faza de inceput a afacerii, furnizorii au fost gasiti fieprin recomandari, prospectarea ofertei sau in functie decolaborarile avute.

Dificultatile pe care le-a intampinat acest business au fostlegate de standardizarea serviciului si obtinerea calitatii,formarea echipei, onorarea lunara a cheltuielilor cu chiriaspatiului pe perioada vacantelor scolare si gasirea furnizorilorpentru programele educationale, insa in timp, o parte dintre ele aufost solutionate.

Un alt after school pe care l-au deschis sotii Nestor este "X sizero." Sergiu Nestor (38 de ani) si sotia sa au hotarat saporneasca la drum cu o afacere care in primul rand sa le facaplacere. Dupa mai multe idei de business, au decis sa infiinteze unafter school din banii pe care ii obtinusera din vanzarea unuiapartament. Astfel ca in 2007 apare "X si zero" Dragostea pentrucopii si dorinta de a lucra cu acestia au tinut locul faptului canici Sergiu Nestor, nici sotia sa nu aveau experienta in domeniu.Spatiul pe care l-au inchiriat era unul de birouri, fiind destul dedificil de transformat intr-un loc special amenajat pentru copii."Practic, a trebuit sa luam totul de la zero" explica Sergiu.Afacerea a pornit cu un numar mic de personal, printre care siSergiu care se ocupa de copii, in prezent existand noua angajati,cel mai recent post fiind cel de supraveghetor. Capacitatea maximaa after schoolul-ului "X si zero" este de 20 de locuri, care aufost ocupate pana anul trecut. In momentul de fata au ramas 16copii inscrisi.

In ceea ce priveste concurenta, "ideea de after school e inca lainceput si consider ca este loc pentru toata lumea. Intr-un fel,imi selectez clientii.

De exemplu, daca am un copil la o scoala din celalalt capat alorasului, nu-mi permit sa pierd doua ore pe drum aducandu-l. Deaceea cred ca este o afacere cu caracter local si nu ma gandesc laconcurenta," spune Nestor.

Investitia initiala in acest bussines a fost in jurul a 50.000euro. Chiar daca chiria este destul de mare, after school-ul "X siZero" este deschis si pe perioada vacantei.

Blue Bell:

  • A fost deschis in septembrie 2007;
  • Ofera servicii de gradinita la program normal si prelungitcopiilor prescolari si scolari;
  • Promovarea s-a facut prin intermediul on-line-ului;
  • Investitia initiala s-a ridicat la 52.000 euro;
  • S-a investit in dotarea spatiilor, amenajarea unui loc dejoaca, achizitii de materiale didactice, un microbuz pentrutransportul copiilor;
  • Cifra de afaceri a crescut cu 30% anul acesta.

X si zero:

  • Investitia initiala: banii obtinuti din vanzarea unuiapartament;
  • Principalele modalitati de promovare: flyere, afise, "reclamatraditionala";
  • Firma are in prezent 9 angajati
  • Capacitatea maxima a after schoolul-ului: 20 de locuri;
  • Investitia initiala: 50 000 euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24