Companii

Alpina a produs incaltaminte Wrangler si Puma de circa 4 mil. euro

20.10.2004, 00:00 1875

Compania Alpina SA Reghin, care produce incaltaminte sub marcile Wrangler si Puma, a inregistrat in primele noua luni din acest an vanzari de 480 mld. lei (aproape 12 mil. euro), suma ce confirma trendul ascendent din ultimii ani. In 2003, compania a avut o cifra de afaceri de 521 mld.lei (13,8 mil. euro), iar pentru acest an asteapta vanzari de 676 miliarde de lei (16,4 mil. euro).
"Anul trecut, cifra de afaceri a crescut cu peste 100 de miliarde de lei fata de 2002, iar prognozele noastre pentru anul acesta se bazeaza pe faptul ca ne adaptam foarte bine la solicitarile clientilor. Suntem flexibili la cerintele pietei, nu ne axam pe aceleasi produse sau pe niste modele standard, ci venim in permanenta cu ceva nou, chiar daca pentru asta e nevoie de investitii permanente. Un atu important al companiei sunt si clientii. Nu avem un portofoliu impresionant de colaboratori, dar toate contractele pe care le-am castigat sunt de lunga durata", a declarat pentru ZF Transilvania, Adriana Seicean, customer service representative Alpina SA.
Peste 25% din cifra de afaceri a companiei provine din vanzarile de incaltaminte marca Wrangler, iar 6% revine marcii Puma. La Reghin sunt produse lunar 16.000 de perechi de incaltaminte marca Puma. Alaturi de cele doua marci, firma din Reghin mai produce incaltaminte Rockwood si Stone Creek - brand-ul propriu al societatii, distribuit doar pe piata externa.
"Avem o capacitate de productie de 160.000 de perechi pe luna, 6% din aceasta productie fiind alocata pentru incaltamintea Puma, iar diferenta se distribuie catre ceilalti clienti in functie de structura comenzilor", a mai spus Adriana Seicean.
Firma din Reghin acopera o gama larga de incaltaminte, de la casual, sport fashion, pana la fashion.
"Realizam incaltaminte pentru barbati, femei si copii si avem linii de productie care acopera atat sezonul toamna-iarna, prin ghete, cizme sau pantofi, cat si cel de primavara-vara cu pantofi, saboti si sandale", spune Seicean.
Ea subliniaza ca in acest domeniu investitile in tehnologie trebuie realizate in fiecare sezon, datorita grupurilor noi de incaltaminte si specificului acestora. "In 2003 am realizat o investitie de 350.000 de euro in adaptarea unei linii de productie pentru fabricarea incaltamintei marca Wrangler cu talpa tip EVA, o constructie speciala care se regaseste la multe dintre modelele cerute acum pe piata", afirma oficialul Alpina.
Firma din Reghin a alocat anul acesta 135.000 de euro pentru dotari tehnologice, iar pentru 2005 a prevazut un buget de investitii de 500.000 de euro pentru achizitionarea de noi utilaje si pentru implementarea unui nou sistem informatic.
Compania livreaza peste 90% dintre produse catre export. Pe piata interna, 4% din productia Alpina revine firmei Leonardo, 2% echipamentelor destinate Ministerului Apararii Nationale si Ministerului de Interne, iar restul apartine produselor de marca distribuite cu precadere la export.
Alpina SA s-a infiintat in 1959 avand ca obiect de activitate productia de incaltaminte. Din 1998, compania face parte din grupul olandez de firme Stylmex care detine in Romania trei tipuri de activitati: productie prin Alpina Reghin, distributie de produse Puma si Wrangler prin firma Mexxem din Cluj si transport prin Stylmex Romania.
Stylmex detine peste 98% din actiunile Alpina Reghin si a derulat la bursa electronica RASDAQ o oferta de preluare pentru a delista societatea.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO