Companii

Altex: Final de an incert pentru economia locala. De acum trebuie sa ne gandim si la 2011

Dan Ostahie, proprietarul grupului Altex: Suntem in plan la jumatatea anului, chiar daca piata a evoluat mai putin spectaculos decat estimarile analistilor, pentru ca ne-am pastrat rezervarea.

Dan Ostahie, proprietarul grupului Altex: Suntem in plan la jumatatea anului, chiar daca piata a evoluat mai putin spectaculos decat estimarile analistilor, pentru ca ne-am pastrat rezervarea.

09.06.2010, 23:02 46

"Pentru economia locala, in trimestrul doi ma astept sa fie iaro scadere, dar in perioada de vara situatia va arata mai bine sivor aparea primele semne de plus. T4 este insa incert din cauzamasurilor guvernamentale. Media la final de an va fi intre -1% si0%", a spus Dan Ostahie, proprietarului grupului Altex.

In luna mai Fondul Monetar International a estimat o stagnare aeconomiei romanesti sau chiar o scadere de 0,5% dupa ce lainceputul anului a prognozat o crestere de 1,3%, modificata apoi inaprilie la 0,8%. Potrivit unei analize realizate de ZiarulFinanciar, majoritatea oamenilor de afaceri locali vad o scadereeconomica ce merge spre 2%.

"Eu am insa incredere in economia locala. Romania are odispersie buna a populatiei, are o zona agricola exploatata, chiardaca rudimentar, o piata de consum interna solida, ramuri economicediversificate si investitii majore, industrie, care contribuie laPIB", a spus Ostahie.

In timp ce comertul local cumuleaza in continuare pierderi dincauza reducerii increderii consumatorilor, productia industriala aluat o tendinta inversa fata de anul trecut, iar in primele treiluni a avut o medie pozitiva de peste 4,5%.

Unul dintre cei mai mari exportatori locali din industrie,Automobile Dacia, si-a marit livrarile in primele patru luni din ancu peste 45%, la aproape 100.000 de automobile.

In ce directie merge retailul electroIT

Retailerii specializati de electronice si electrocasnice auapreciat la inceputul anului ca pentru 2010 vanzarile se vorstabiliza la nivelul din 2009 sau chiar vor creste usor, insa inperioada ianuarie - februarie Romania a ramas in continuare tara cucea mai mare scadere, de -25%, pentru acest sector.

"Suntem in plan la jumatatea anului, chiar daca piata a evoluatmai putin spectaculos decat estimarile analistilor, pentru ca ne-ampastrat rezervarea. Exista insa schimbari in structura vanzarilor,pentru ca intotdeauna evenimentele (sociale si economice - n.red.),schimba cererea de produse", a spus Ostahie.

Totodata, acum este momentul in care retailul electroIT esteputernic influentat de sezonalitate, de unele evenimente saucompetitii, precum este Campionatul Mondial de Fotbal. Astfel, peperioada desfasurarii competitiei fotbalistice gradul de penetrarea produselor cu caracteristici sofisticate, precum televizoarele de50 de inchi sau a celor 3D este mai mare decat in restul anului,cand cererea predominanta se inregistreaza pentru televizoarele cudiagonala de 26-32 de inchi.

Grevele reduc din campaniile de promovare

Fata de anii trecuti insa, promovarea campaniilor legate defotbal este minima. Daca pentru Euro 2008 retailerii electroITtaiau sute de lei din preturi si ofereau discounturi promovateintens prin campanii de promovare, pentru Campionatul Mondial dinAfrica de Sud doar Flanco a lansat o campanie de "-25% din pretulde achizitie daca ghicesti castigatorul", in timp ce Altex sau Domoau redus preturile, insa fara o promovare intensa.

"Comunicarea lipseste din cauza contextului politic si economic,pentru ca nu poti sa ai campanii cand Piata Victoriei este plina degrevisti si pentru ca echipa Romaniei nu s-a calificat la turneu",a spus Ostahie. Din aceasta cauza producatorii de televizoare sialte electronice si electrocasnice au alocat bugete mai mari depromovare pentru alte tari calificate. Cheltuielile de publicitatein sector treceau in urma cu 2 ani de 2% din cifra de afaceri acompaniilor din industrie, ceea ce insemna peste 6 mil. euro pentruo companie precum Altex. In prezent insa majoritatea companiilorsi-au redus fondurile alocate pentru promovare, ceea ce se observasi intr-o reducere usoara a numarului de campanii din piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO