Companii

Amplast: Inchiderea fabricii Colgate-Palmolive din Brasov va determina cresterea exporturilor in Ungaria, Polonia, Italia

09.11.2008, 15:10 123

Producatorul de ambalaje de unica folosinta din plastic Amplast din judetul Arges, care a avut anul trecut o cifra de afaceri de circa 7,5 milioane de euro, va mari capacitatea de productie cu circa 25%, in conditiile in care clientii si-au diversificat gama de produse. Reprezentantii companiei nu au dat detalii legate de bugetul de investitii alocat dezvoltarii.

"Dupa calculele noastre anul acesta vom depasi vanzari de 8 milioane de euro prin cresterea productiei de ambalaje de plastic pentru clientii pe care ii aveam deja", a declarat Emma Jordache Oprescu, director general al Amplast.
Aproximativ 22% din veniturile companiei au fost realizate prin furnizarea de ambalaje catre clientii mari precum Colgate-Palmolive, Tnuva si Nestle.
"Circa 8% din ambalajele din plastic erau furnizate catre fabrica din Brasov a producatorului Colgate-Palmolive. Dat fiind faptul ca se va inchide fabrica din Brasov la sfarsitul anului vom livra in Polonia, Ungaria si Italia pentru acest client, ceea ce va compensa cumva procentele pierdute pe piata romaneasca", a precizat ea.
Investitiile companiei anul viitor se vor orienta catre cresterea capacitatii de productie de la 40 de milioane de produse pe luna la 50 de milioane de produse lunar.
"In principiu vom investi in achizitionarea de echipamente moderne, inca nu stiu ce investitii se vor aloca", a spus ea.
Ambalajele de plastic furnizate anul trecut companiei Tnuva, unul dintre clientii importanti din portofoliu, au adus 8% din venituri, in timp ce ambalajele pentru Nescafe (Nestle) au generat 5,1% din veniturile totale.
"Am diversificat ambalajele pentru Tnuva si probabil am crescut si procentul acestui client la 9%", a mentionat ea.
Seful companiei argesene a mai adaugat ca in sezonul de vara firma a livrat ambalaje pentru marii producatori de inghetata, precum Bety Ice, Top Gel, Alpin Lux. "Sezonul de vara a adus venituri mai mari dat fiind faptul ca am furnizat ambalaje producatorilor de inghetata", a spus ea. Printre clientii companiei se mai numara La Fantana, Cumpana, Heineken sau Daily Cafe.
Afacerea Amplast demarata de francezul de origine romana, Jean Jordache, in 1993, s-a dezvoltat de la o hala de productie de aproximativ 700 de metri patrati la o sectie de productie de 35.000 de metri patrati, din care 16.000 de metri patrati efectiv constructie. Pe aceasta piata Amplast concureaza direct cu Greiner Packaging (parte a grupului Greiner Austria), care detine centre de productie la Sibiu, Huhtamaki (Finlanda) sau Unical (parte a grupului Pannunionh Ungaria).
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO