♦ Anual, românii cheltuie 5,5-6,5 mld. euro pe produse ce poartă una dintre mărcile proprii ale retailerilor, fie că e vorba de Pilos, de K-Classic, de Gusturi Româneşti sau de Inextenso, arată estimările ZF ♦ Loc de creştere mai există însă, şi mult.
Mărcile private ale retailerilor au câştigat doar în primele trei luni din acest an trei puncte procentuale în ceea ce priveşte cota de piaţă, ajungând să mănânce 26% din vânzările de bunuri FMCG, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK.
Evoluţia bună a venit în contextul în care, în primul trimestru din 2022, românii încă nu resimţeau puternic impactul inflaţiei galopante, mai ales că războiul ruso-ucrainean nu a început până aproape de finalul lunii martie. Acest conflict militar a avut apoi, atât direct, cât şi indirect, un impact major asupra preţurilor bunurilor şi serviciilor care au crescut accelerat faţă de 2021. În România, rata inflaţiei a sărit de 15% după primele cinci luni din an, conform INS, iar trendul ascendent va mai continua o vreme, deşi nu la fel de alert, estimează analiştii.