Companii

ANALIZĂ ZF. Comerţul alimentar trece printr-o nouă „revoluţie“, iar discountul detronează tot. Hipermarketurile, supermarketurile şi proximitatea modernă pierd teren. Românii cheltuie anual 22-25 mld. euro pe bunuri de larg consum, adică pe alimente, băuturi, produse de îngrijire personală şi a locuinţei

ANALIZĂ ZF. Comerţul alimentar trece printr-o nouă...

Autor: Cristina Roşca

13.09.2023, 13:00 1636

Banii merg către cele peste 4.000 de magazine moderne - hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, cash & carry şi proximitate - şi către cele 38.000 de unităţi din comerţul tradiţional.

Peisajul de comerţ alimentar din România se schimbă constant, iar în ultimul an acest lucru este din nou vizibil dat fiind că aproape toate formatele pierd teren în faţa discounterilor care urcă în preferinţele consumatorilor locali într-o perioadă cu inflaţie încă ridicată.

Astfel, datele oferite de compania de cercetare de piaţă Market Vector arată că în primul semestru din 2023, versus aceeaşi perioadă a anului trecut, a scăzut cota de piaţă a hiper­marketurilor, a supermar­keturilor şi magazinelor de proximitate şi a comerţului tradiţional. La polul opus, discounterii şi comercianţii de tip cash & carry (analizaţi împreună) au mâncat mai mult din vânzări. În realitate, discounterii sunt câştigătorii acestei perioade în care inflaţia a coborât, însă la jumătatea anului era în continuare de peste 10%.

Discounterii sunt comercianţi cunoscuţi pentru că mizează mult pe preţuri mici şi pe mărci private. Pe piaţa din România, pe acest segment activează Lidl, Penny şi Supeco, acesta din urmă fiind un con­cept al fran­cezilor de la Carrefour.

„Discounterii au câştigat teren în primul semestru din 2023 pentru că vânzările lor au crescut mai alert decât cele ale celorlalte formate. Această evoluţie poate fi pusă pe seama a doi factori - politica lor de preţ pe de-o parte şi faptul că au continuat să se extindă accelerat pe de alta“, spun analiştii de la Market Vector.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO