Companii

ANALIZĂ ZF. Marile multinaţionale din FMCG ţin preţurile la secret într-un an cu inflaţie galopantă. Scumpirile la cosmetice, lactate sau mezeluri sar de 10% de la începutul anului şi mai vin majorări de 5-7%

Când vine vorba de majorările de preţ operate pe piaţa locală, cele mai multe companii din FMCG preferă să nu discute acest subiect deşi el este astăzi cel mai important de pe agenda consumatorilor de rând ce se confruntă cu scumpiri pe bandă rulantă.

Când vine vorba de majorările de preţ operate pe piaţa locală, cele mai multe companii din FMCG preferă să nu discute acest subiect deşi el este astăzi cel mai important de pe agenda consumatorilor de rând ce se confruntă cu scumpiri pe bandă rulantă.

Autor: Mădălina Dediu Panaete, Cristina Roşca

13.08.2022, 10:35 1039

♦ ZF a întrebat unele dintre cele mai mari companii din industria bunurilor de larg consum, precum P&G, Coca-Cola HBC, Unilever, Cris-Tim, Farmec, Pepsi, L’Oreal şi Lactalis, cu cât au crescut preţurile în prima jumătate a anului şi cum văd evoluţia acestora până la finalul anului în contextul în care rata anuală a inflaţiei în luna iunie a ajuns la 15% ♦ Cele mai multe multinaţionale nu au răspuns solicitării.

O sticlă de apă minerală carbogazoasă Poiana Negrii, un brand din porto­foliul gigantului american Coca-Cola, costă acum 3,4 lei într-un lanţ de super­mar­keturi din Bucureşti. Preţul este cu peste 40% mai mare decât la începutul anului, în acelaşi magazin. Totuşi, reprezentanţii Coca-Cola HBC România nu au răspuns solicitării ZF privind creşterile de preţuri operate de marii jucători din industria bunurilor de larg consum în 2022.

Acesta este doar unul dintre exemplele de multinaţionale care ţin preţurile locale la secret, deşi în rapoartele anuale ale grupurilor-mamă, ele anunţă creşteri de două cifre (peste 10%) şi avertizează că urmează noi scumpiri. La solicitarea ZF, companii gigant precum P&G sau L’Oreal, nume care fac jocurile pe segmente precum detergent, produse de curăţenie ori cosmetice, au păstrat tăcerea. În ceea ce priveşte reprezentanţii Unilever, un grup cu operaţiuni atât în segmentul alimentar, cât şi în cel nonalimentar, aceştia au răspuns că de fapt nu răspund. Iar asta în contextul în care gigantul anglo-olandez Unilever a crescut în medie, la nivel global, preţurile pentru produsele sub brandurilor sale cu 11,2% doar în trimestrul II şi a anunţat va menţine trendul crescător, conform Financial Times.

Creşteri de preţuri au operat şi Coca-Cola şi McDonald’s, cauza invocată fiind impactul inflaţiei. Totuşi, când vine vorba de scumpirile de pe piaţa locală, cele mai multe companii preferă să nu discute acest subiect deşi el este astăzi cel mai important de pe agenda consumatorilor de rând, ce se confruntă cu scumpiri pe bandă rulantă. Singurele nume care au răspuns solicitării ZF au fost firmele româneşti Farmec şi Cris-Tim, alături de gigantul francez Lactalis.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO