Companii

Mărcile private au ajuns să mănânce 22% din vânzările de alimente, iar inflaţia va fi combustibil suplimentar pentru aceste produse. Anual, românii cheltuie 3-3,6 mld. euro pe bunurile FMCG ce poartă mărcile retailerilor

Mărcile private au ajuns să mănânce 22% din...

Autor: Cristina Roşca

27.03.2022, 10:46 508

MÂrcile private au ajuns la finalul anului trecut să aibă o cotă de piaţă de 15,1% în totalul vânzărilor de bunuri de larg consum, după o creştere de 15% versus 2020, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen. Ponderea acestor produse diferă însă de la un segment la altul, ajungând la 22% în cazul bunurilor ali­men­tare. Asta înseamnă că aproape unu din patru lei lăsaţi la casele de marcat din comerţul cu dominantă alimentară merge către bunuri ce poartă nume precum Pilos, Boni, K-Classic sau Gusturi Româneşti.

Aceste produse dezvoltate de retaileri au, de regulă, pre­ţuri cu 15-30% mai mici decât brandurile consacrate, aşa că în perioade dificile economic performează cel mai bine.

„Şi în România, ca şi la nivel global, creşterea preţu­rilor la bunurile de larg consum declanşează o serie de schimbări în comportamentul clienţilor. Vedem o creştere a ponderii mărcilor private vs branduri în totalul retailului“, spune Iulia Pencea, market leader la NielsenIQ România.

La o piaţă totală de bunuri de larg consum de 20-22 mld. euro, vânzările de mărci private pot fi estimate la 3-3,6 mld. euro.

„În actualul context inflaţionist, dar susţinute şi de continua dezvoltare a reţelelor de comerţ modern şi de creşterea traficului în magazinele de discount, cu siguranţă că mărcile private vor continua să crească.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO