Companii

Analiză ZF. Cum se vede 2024 prin ochii managerilor din industria alimentară: „An marcat de instabilitate, dar fiind un an electoral ne aşteptăm ca statul să continue investiţiile în infrastructură şi să iniţieze programe care să stimuleze consumul. Există bani în piaţă dar consumatorii au alte priorităţi.“

Analiză ZF. Cum se vede 2024 prin ochii managerilor din...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

15.01.2024, 16:45 268

Inflaţia, creşterea costurilor, insta­bilitatea provocată de războiul din Ucraina, revenirea la plata CASS de către angajaţii din industria alimen­tară au fost doar câteva dintre pro­vocările cu care s-au con­frun­tat companiille din pro­ducţia de pâine, dulciuri, carne, ulei sau lactate. Mai departe, anul 2024 ar urma să stea tot sub umbrela insta­bilităţii, spun managerii din sectorul alimen­tar, însă se aşteaptă ca în România consumul să îşi încetinească scăderea.

„Chiar dacă inflaţia a scăzut şi creşterea preţurilor la ma­te­rii prime s-a domolit, pre­ţurile la raft nu au scăzut, dimpotrivă, une­le au crescut şi cresc în continuare (la legume şi fructe de exemplu). Totuşi, anul 2024 fiind un an electoral în ţara noastră şi bazându-ne pe istoria altor ani electorali, ne aşteptăm ca guvernanţii să iniţieze anumite programe, inclusiv de natură socială, care ar presupune creşterea consumului de produse alimentare în rândul populaţiei, dar şi să con­tinue proiectele de investiţii în infra­struc­tură, şi în sectoare strategice (agricultură şi industrie)“, a spus Andrei Ursulescu, admi­nis­trator şi director general al Scandia Food, lider pe piaţa de conserve şi un jucător care în ultimii ani s-a dezvoltat inclusiv în sectorul cărnii şi al produselor congelate. Compania a avut afaceri de 533 milioane de lei (108 mil. euro) în 2022.

El mai spune şi că instabilitatea legisla­tivă din punct de vedere fiscal şi anume reve­nirea la plata CASS de către angajaţii din industria alimentară, creşterea salariului mi­nim pe economie şi cos­tul foarte ridicat al fi­nanţărilor pun pre­siune pe pro­fitabilitatea pro­du­selor, întrucât aceste costuri suplimen­tare tre­buie absorbite in­tern pen­tru că nu se pot transfera în totalitate în preţul de vânzare. Toate acestea se vor vedea şi într-un apetit scăzut al investitorilor, crede Andrei Ursulescu. Ideea este susţinută şi de Gabriela Bereş, director Europa Cen­trală şi de Est în cadrul Puratos Group, fur­nizor de ingrediente pentru industria ali­men­tară, care spune că momentan vede o industrie foarte precaută, temătoare în a face investiţii şi care aşteaptă să vadă efectele schimbărilor fiscale din economia româ­neas­că. 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro