Companii

Antreprenori locali. Cum a ajuns Annabella, o reţea pornită acum 30 de ani în Vâlcea, cel mai puternic jucător român din comerţul alimentar, cu 100 de magazine şi afaceri de 500 mil. lei?

Povestea brandului Annabella a început la patru ani după Revoluţie, cu un magazin în care se vindeau fructe şi legume. Astăzi sunt 100 de unităţi.

Povestea brandului Annabella a început la patru ani după Revoluţie, cu un magazin în care se vindeau fructe şi legume. Astăzi sunt 100 de unităţi.

Autor: Cristina Roşca

07.07.2023, 11:00 527

Ca talie a businessului, Annabella este primul retailer autohton, controlat de antreprenori locali, care se bate cu marile reţele, după o pauză de 15 ani, mai exact după criza din 2008-2009 când multe afaceri româneşti au fost închise, au intrat în faliment sau au fost preluate.

Reţeaua de magazine Annabella, controlată de familia Mutu, este astăzi cel mai puternic jucător român din co­merţul alimentar, cu 100 de maga­zine sub diverse formate şi cu afaceri de aproape 500 de milioane de lei. Pla­nurile companiei nu se opresc aici, expansiunea realizându-se atât de la zero, cât şi prin achiziţii.

Săptămâna aceasta Annabella a preluat lanţul Best Market de la an­treprenorul Ion Şoloman în ceea ce este una dintre cele mai mari tran­zac­ţii din retailul alimentar şi, totodată, cel mai important deal între doi jucă­tori autohtoni. Astfel, compania vâl­ceană a cumpărat 12 magazine (11 deja funcţionale şi unul ce urmează a fi deschis) care vor fi in­tegrate treptat în reţeaua proprie ce a depăşit recent pragul de 100 de unităţi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO