Companii

Ar trebui magazinele să fie obligate să vândă mai multe produse româneşti? Ce spun antreprenori din două generaţii

Ar trebui magazinele să fie obligate să vândă mai...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

08.04.2023, 13:41 938

Fermierii cu vechime spun că ar trebui să fim naţionalişti şi să asigurăm producătorilor piaţă de desfacere, iar tinerii cred că produsele româneşti trebuie să fie competitive.

Producătorii locali de alimente spun că pătrund foarte greu în marile lanţuri de magazine, iar faptul că retailul modern a ajuns să aibă o pondere majo­ritară în vânzările de carne, lactate sau pâine face ca marile companii din producţie să deţină cote mari de piaţă, iar afacerile antreprenoriale nu au şansa să ajungă la consumator.

„Investiţiile pot rezolva parţial această problemă a procesării, de obţinere de va­loare adăugată cât mai mare. Ştim că după ce ai produs ceva, trebuie să îl vinzi. Nu avem acces la pieţe de desfacere pentru că suntem blocaţi de supermarketuri astfel încât nu poţi pătrunde cu produsele ro­mâneşti în toate lanţurile. E o problemă nerezolvată. Eu vreau să vând vin care nu poate fi vândut la nivel de o etichetă sau două din cele 32 de etichete pe care le avem. Şi exemple pot fi date din toate do­meniile. Punctul final, de desfacere, nu-l avem asigurat“, spune Vasile Lungu, proprietarul Domenii­lor Lungu, care reunesc mai mul­te divizii de business în domenii precum agricul­tu­ră, viticultură, pomicultură, zootehnie sau turism.  An­tre­prenorul consideră că sta­tul trebuie să creeze un sis­tem legislativ prin care producătorul din România să fie pus la egalitate cu cel din UE. „Şi la urma urmei de ce să nu fim şi naţionalişti? Să avem un procent de 60% din apro­vizionarea magazinelor cu produse româneşti“.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO