Companii

Basescu: Baza pentru Logan va ramane tot piata romaneasca. Cum comentati?

Basescu: Baza pentru Logan va ramane tot piata romaneasca
10.08.2009, 00:00 20

Esecul programului "Rabla" din acest an, prin intermediul caruia s-au vandut aproape 17.100 de autoturisme dintr-un total de 40.000 in primele doua etape, se datoreaza inclusiv lipsei de capacitate de productie a Dacia pentru a acoperi cererea atat de pe piata interna, cat si cea germana, in opinia presedintelui tarii. "Programul "Rabla" pare un esec pentru ca Dacia nu a avut capacitate sa produca si pentru piata interna cat ar fi trebuit sau cat ar fi fost necesar. Exportul catre Germania practic a sufocat din punctul de vedere al comenzilor uzinele Dacia si nu cred ca acesta este un lucru rau", a declarat Traian Basescu.

Cu toate ca Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, a declarat ca anul viitor dealerii auto se pot descurca si fara un program de tip "Rabla", Basescu sustine ca fondurile ramase neutilizate in acest an ar trebui reportate pentru 2010.

"Anul trecut programul "Rabla" si-a dovedit eficienta pe piata locala, anul acesta pentru ca a fost piata germana care a absorbit productia Dacia, programul a fost mai putin vizibil in Romania. Dar banii trebuie reportati, pentru ca piata germana nu va fi una la nesfarsit. Baza pentru Logan va ramane tot piata romaneasca", a subliniat Basescu.

Dupa achizitia uzinei auto de la Craiova de catre Ford in luna martie a anului trecut si pierderea investitiei Mercedes-Benz este dificil in conditiile economice actuale de estimat daca Romania ar mai putea atrage un al treilea constructor auto.

"In aceste timpuri este greu sa avem o viziune cine ar putea sa mai construiasca automobile in Romania. Insa, si aici trebuie sa privim in intreaga industrie a automobilului cine sa vina cand toti se restructureaza, reduc productia si refac chiar politica de marketing. Este greu sa anticipam acum", a spus Traian Basescu.

Potrivit presedintelui, ceea ce este cu adevarat important in momentul de fata nu este atragerea celui de-al treilea constructor, ci ca aceia deja prezenti sa aiba conditiile necesare pentru a produce.

"Este important ca acesti doi mari producatori care sunt in Romania, Renault si Ford, sa gaseasca aici toate conditiile sa produca. Si nu putem spune ca statul roman nu le-a acordat facilitati la momentul potrivit. Iata si cu Ford acum, am obtinut de la Uniunea Europeana posibilitatea sa le acordam garantii de stat pentru un credit de 400 de milioane de euro ca sa poata continua investitia", a spus Traian Basescu.

Cu toate ca in prezent in ceea ce priveste infrastructura de transport accentul cade in primul rand pe constructia de autostrazi, si transportul feroviar va trebui stimulat, potrivit presedintelui.

"Chiar daca aparent sunt intr-un declin, in mod categoric trebuie sa facem sa aiba un viitor pentru ca uitati-va ce se intampla pe sosele. Tonaje tot mai mari angrenate in trafic", a subliniat Basescu.

Congestia pe autostrazi este foarte mare deja. Iar transferul transportului de marfuri chiar de masa de pe calea ferata pe rutier nu face decat sa oblige politicienii ca in timp sa gaseasca solutiile pentru ca marfurile sa revina pe calea ferata, potrivit declaratiilor presedintelui.

In conditiile in care transportul rutier continua sa creasca, la nivelul tarilor dezvoltate in curand va trebui sa se puna problema dublarii autostrazilor pentru a face fata traficului.

"Va trebui sa se gaseasca parghiile economice la nivel european, la nivel national pentru ca transportul feroviar sa fie stimulat pentru ca altfel va trebui sa gandim la un al doilea rand de autostrazi daca vorbim de tarile care deja le au", a subliniat Basescu.

Interviul cu Traian Basescu va fi difuzat in cadrul editiei de sambata a emisiunii ProMotor de la Pro TV si va fi publicat integral in numarul din septembrie al revistei. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24