Cifra de afaceri cumulată a celor zece jucători din comerţul modern, care adună împreună peste 4.000 de magazine, s-a apropiat pentru prima dată anul trecut de pragul de 100 mld. lei după un avans de 18,5% versus 2021.
Vânzările au crescut, în medie, peste inflaţie, iar profiturile au fost mai mari decât în anul anterior, deşi retailerii au spus că au absorbit o parte din scumpiri şi deci şi-au diminuat câştigurile şi marja. Profitul net cumulat a ajuns la un pas de 2,5 mld. lei, însă avansul a fost sub cel al cifrei de afaceri. În ceea ce priveşte clasamentul reţelelor, există două schimbări, Penny a depăşit Auchan şi a ajuns pe locul şapte în top, iar asta după o creştere de 33% a vânzărilor, cea mai accelerată dintre toate reţelele, iar Metro a surclasat Mega Image. Pe poziţiile următoare după ritmul de creştere se află Metro Cash&Carry, Lidl şi Profi, fiecare cu peste 20%. Astfel, se observă orientarea românilor către discounteri şi, în general, către companii cu politică agresivă de preţ, cum e şi cazul Profi.
La polul opus se află Cora care este, pentru al doilea an consecutiv, singura reţea care înregistrează o scădere a vânzărilor, de 2,6% în 2022. La începutul acestui an, compania a fost preluată de către Carrefour, dar tranzacţia încă aşteaptă acordul Consiliului Concurenţei.