Companii

Bate vântul schimbării. Era hipermarketurilor a apus. Investitorii ar putea construi blocuri în curtea acestor magazine pentru a eficientiza spaţiul

Bate vântul schimbării. Era hipermarketurilor a apus....

Autor: Cristina Roşca

29.07.2022, 22:25 172957

Modelul de business al hipermarketurilor, magazine mari, cu zeci de mii de articole la raft, este regândit acum de operatorii care trebuie să se adapteze noilor preferinţe de consum.

Pentru a îmbunătăţi eficienţa acestor unităţi, pentru a creşte vânzarea per metru pătrat, pentru a găsi un model de business viabil pe segmentul hipermarketurilor, retailerii încearcă varii soluţii. Spre exemplu, Cora reduce suprafaţa unora dintre hipermarketuri şi umple spaţiul rămas liber cu alte branduri. Auchan vorbeşte despre transformarea unei anumite suprafeţe în spaţiu logistic pentru livrări.

Există însă şi alte idei.

„Pe terenul suplimentar poate fi gândit un proiect rezidenţial. Spre exemplu, pe studii, în cazul terenului de la Cora Lujerului dădea bine şi un proiect de office, dar piaţa de birouri e complicată acum, aşa că rezidenţialul pare un pariu mai bun“, spune un executiv din consultanţă imobiliară. El face referire la terenul suplimentar din curtea unor astfel de hipermarketuri dat fiind că de regulă magazinele mari sunt înconjurate de spaţii generoase de parcare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO