Companii

BMW 730d xDrive: exclusivism bavarez la 84.000 de euro

BMW 730d xDrive: exclusivism bavarez la 84.000 de euro

Foto: Silviu Matei

Autor: Bogdan Alecu

16.11.2012, 00:06 2582

Limuzinele de lux reprezintă cea mai înaltă treaptă a industriei auto, unde sunt implementate cele mai noi şi revoluţionare tehnologii unde preţul contează foarte puţin, sau chiar deloc. Pe primul loc întotdeauna sunt confortul şi siguranţa pasagerilor. Tocmai din acest motiv, acest segment este unul foarte rarefiat. Principala "luptă" se duce între BMW Seria 7, Audi A8 şi BMW Seria 7, dar nu trebuie ignorate nici Lexus LS sau Jaguar XJ.

Cel mai nou model dintre acestea este Seria 7 facelift de la BMW lansată în vara acestui an. Spre deosebire de modelul lansat în 2008, ediţia "revizuită" a acestuia vine cu motorizări îmbunătăţite, noi instrumente de bord afişate acum pe un display LCD, sistem multimedia îmbunătăţit, suspensii revizuite şi mici modificări în ceea ce priveşte designul. La nivel de înaltă tehnologie trebuie menţionată cea de-a treia generaţie a computerului de bord iDrive, sistemul BMW Night Vision plus Dynamic Light Spot care permite detectarea pietonilor de pe marginea drumului sau sistem de asistare a fazei lungi în cazul farurilor cu LED cu efect antiorbire.

La exterior primele modificări vizibile sunt la nivelul farurilor care acum dispun de tehnologia LED, o nouă grilă a radiatorului care acum dispune de nouă şi nu 12 bare verticale, iar prizele de aer din partea de jos au crescut, mărind fluxul de aer spre motor şi contribuind la o imagine mai sportivă.

La interior imediat ies în evidenţă instrumentele de bord afişate pe un display LCD, sistemul audio Bang&Olufsen de înaltă fidelitate. Pentru confortul pasagerilor scaunele faţă dispun de un nou design cu un suport lateral îmbunătăţit, pe lângă sistemele de încălzire şi ventilaţie.

Înainte de a porni la drum, sistemul Driving Experience Control permite acum ca pe lângă modurile Confort, Normal, Sport şi Sport Plus, să fie folosit un nou mod Eco Pro care optimizează toate sistemele maşinii pentru a reduce consumul de combustibil. În plus, potrivit celor de la BMW sistemul include şi funcţia de "coasting", adică decuplarea motorului din cutia de viteze pentru a reduce şi mai mult consumul. Pe de altă parte, această "soluţie" pare a fi una de marketing, în condiţiile în care motorul trebuie întotdeauna să stea cuplat la transmisie, atât din motive de siguranţă, cât şi de consum, teoriile de până acum menţionând că atunci când se coboară în rampă un drum motorul este acţionat direct de către roţi şi nu prin arderea combustibilului.

De asemenea, şasiul a fost îmbunătăţit pentru a oferi un confort şi mai mare, iar pe lângă reglajul optimizat al acestuia bine şi sistemul de servodirecţie electrică. În plus, interfaţa FlexRay asigură un control şi o comunicare între sistemele maşinii, pornind de la Integrated Chassis management, la ABS, DSC, tracţiunea integrală xDrive, direcţia adaptivă şi răspunsul amortizoarelor pentru ca pasagerii să beneficieze atât de confort, cât şi de dinamismul maşinii.

Cu toate că aceste sisteme par la prima vedere foarte complicate, tocmai datorită tehnologiei, sunt simplu de utilizat. Dacă se doreşte o rulare mai sportivă se alege modul Sport sau Sport Plus, iar la un drum lung se poate alege fie Confort, fie Eco Pro pentru un consum redus.

Spre exemplu, valoarea medie de 6 litri/100 km este uşor de atins, cu toate că discutăm despre o limuzină de peste cinci metri lungime şi aproape două tone în greutate care poate accelera până la 100 km/h în 6 secunde. Testul s-a realizat între Bucureşti şi Zabola, în judeţul Covasna, tocmai pentru a rula nu doar pe drumuri naţionale sau autostradă, ci şi pe drumuri judeţene mai denivelate, şi chiar pe drumuri de macadam. Indiferent de suprafaţa pe care s-a rulat Seria 7 şi-a îndeplinit cu brio rolul de limuzină. Indiferent de locul ocupat în maşină, fiecare pasager a beneficiat de tehnologia şi confortul oferite la nivel înalt.

În ceea ce priveşte costul de achiziţie, de peste 84.000 de euro, cu TVA inclusă poate părea mare la prima vedere, însă este justificat de caracteristicile maşinii şi posibilităţile de personalizare atât la nivel tehnic, cât şi estetic.

Model: BMW 730d xDrive

Propulsie: Turbo-diesel, L6, 2.993 cmc, tracţiune integrală, transmisie automată cu opt trepte, 258 CP la 4.000 rpm, 560 Nm la 1.500 rpm

Performanţe: 0-100 km/h 6,0 s, viteză maximă 250 km/h, consum mediu 6,0 l/100 km, emisii CO2 158 g/km.

Preţ de pornire: de la 84.320 de euro cu TVA

Plus: confort ridicat, consum redus, echipamente de lux, sportivitate atunci când situaţia o cere

Minus: preţ ridicat pentru opţionale

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO