Companii

Burberry vine la Bucureşti de Crăciun. Locaţia? În complexul Radisson Blu

Burberry vine la Bucureşti de Crăciun. Locaţia? În complexul Radisson Blu

Burberry anunţă printr-un banner deschiderea primului magazin de pe piaţa locală care urmează a fi amplasat în cadrul complexului hotelier de cinci stele Radisson Blu din Capitală

Autor: Cristina Rosca

14.11.2011, 00:06 2336

Brandul britanic urmează a fi adus pe piaţa locală de fondul de investiţii Global Eye, care îşi con­cen­trează activitatea în România şi în Europa de Sud-Est, scrie re­vista Business Magazin (www.bmag.ro).

Această politică a fost aplicată anterior şi de Gucci, adus în franciză de compania italiană Sodo Migliori, care operează magazinele Cellini şi Swarovski, şi de Hugo Boss.

Acesta din urmă este adus în România de Andrei Alecu (fiul lui Marian Alecu, cel care timp de 16 ani a condus Mc Donald's) şi Adrian Matei (fiul lui Ion Matei, cel care deţine Lerida International, importatorul Bacardi şi Martini, unul dintre primii importatori de băuturi alcoolice). Singurul brand de lux intrat direct pe piaţa locală este Louis Vuitton, care a deschis în 2008 magazinul din cadrul hotelului de cinci stele Marriott.

După modelul deja implementat de Louis Vuitton, dar şi de Gucci, care se află la parterul hotelului Athénée Palace Hilton, Burberry va deschide magazinul din Capitală tot în cadrul unui complex hotelier de cinci stele, potrivit unui banner publicitar amplasat în zonă. Complexul Radisson Blu este poziţionat într-o zonă populată de mai multe branduri de modă. În imediata apropiere se află Max Mara şi Ermenegildo Zegna, ambele branduri din portofoliul Alsa Boutiques.

Decizia de a deschide un magazin de lux în cadrul unui hotel de cinci stele nu este ceva specific României, în străinătate aceasta fiind deja o practică des utilizată.

Acest lucru poate fi explicat prin faptul că profilul clientului unui astfel de magazin este similar cu cel al hotelurilor de cinci stele. Complexul hotelier Radisson Blu este deţinut de compania Bucureşti Turism, parte a grupului israelian Elbit Medical Imaging.

Aproape de Calea Victoriei

Primele informaţii despre deschiderea unui magazin Burberry în România au apărut în urmă cu mai bine de un an, iar numele celor de la Global Eye ca francizat, tot cam atunci. Zvonurile au reapărut în vară, când s-a spus că vor ocupa spaţiul deţinut de Stefanel pe Calea Victoriei.

La momentul respectiv repre­zentanţii Global Eye, care îşi concentrează activitatea în România şi în Europa de Sud-Est, au confirmat deschiderea unui magazin Burberry în România, însă nu au dorit să ofere detalii despre amplasarea acestuia şi data de deschidere. De această dată reprezentanţii companiei nu au răspuns până la închiderea ediţiei solicitării ZF privind data deschiderii şi amplasarea magazinului.

În condiţiile în care Max Mara a luat deja locul Stefanel pe Calea Victoriei, Burberry se va deschide pe Strada Luterană nr. 4, în cadrul complexului hotelier Radisson Blu.

Investiţia în magazinul Burberry se apropie de un milion de euro în condiţiile în care amenajarea spaţiului conform stan­dardelor britanicilor, iluminarea şi mobilierul au costat 1.800 de euro pe metru pătrat, fără renovarea efectivă a spaţiului, potrivit lui Oliver Petcu, managing director în cadrul companiei de cercetare de piaţă CPP Luxury Industry Management Consultants.

Magazinul va fi deschis, potrivit lui Petcu, în jurul datei de 19 decembrie, în spaţiul de circa 500 de metri pătraţi din cadrul Radisson Blu. Burberry va fi poziţionat astfel în apropiere de Calea Victoriei, principala arteră de shopping de lux din România. Srdjan Kovacevic, proprietarul Alsa Boutiques (Max Mara, Emporio Armani, Ermenegildo Zegna) şi-a dus toate brandurile pe Calea Victoriei. Tot acolo s-a dus şi Gucci, şi Hugo Boss, deşi acesta din urmă s-a îndepărtat puţin de "kilometrul zero" al modei (zona ce porneşte de la Ateneu şi urcă până aproape de intersecţia cu bulevardul Dacia), mergând mai aproape de Piaţa Victoriei.

Luxul este imun la criză

Deschiderea magazinului Burberry are loc într-o perioadă în care economia încă se re­simte după şocurile ultimilor ani, iar con­su­mul continuă să scadă, declinul cumulat din 2009 până în prezent ajungând la aproape 20%.

Totuşi, experienţa Louis Vuitton pe piaţa locală nu pare a fi afectată de situaţia economică. Afacerile gigantului francez în România s-au apropiat de 100 de milioane de lei anul trecut, fiind în creştere cu 26% comparativ cu 2009. Francezii deţin în România atât un magazin, cât şi două unităţi de producţie în judeţul Sibiu.

Compania Louis Vuitton România SRL, care operează magazinul Louis Vuitton, a vândut genţi, încălţăminte şi accesorii de

19,8 mi­­lioane de lei (4,7 milioane de euro) anul trecut, faţă de 18,4 milioane de lei în 2009, primul an de prezenţă integrală la nivel local, potrivit datelor raportate Registrului Co­merţului.

Compania este deţinută de Louis Vuitton Malletier SA din Franţa. Magazinul de 130 de metri pătraţi deschis la parterul hotelului Marriott a obţinut de asemenea profit de

3,3 milioane de lei (0,8 milioane de euro) în 2010, dublu faţă de anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO