Mărcile private reprezintă o alternativă convenabilă şi de moment pentru producătorii români de a intra pe piaţă, o continuare a taxei de raft, este de părere Călin Vegheş, decanul Facultăţii de marketing din cadrul ASE Bucureşti, invitatul emisiunii ZF Live de vineri 31 ianuarie.
„Mărcile private sunt o constrângere pentru producătorii români. Se pare că dintre toate modalităţile, cel care balansează cel mai bine costurile şi beneficiile intrării pe o piaţă este acela de a accepta să produci pentru o marcă privată a unui mare retailer. Poate că este o soluţie de moment, specifică unei etape. Sunt mult neîmpliniri ale marketingului care se face astăzi. Cred că modul acesta de lucru sub mărci private este continuatorul faimoasei taxe de raft care ne-a scandalizat puţin pe toţi“, a spus Vegheş. Decanul Facultăţii de marketing spune că modul în care se stabilesc preţurile pe piaţă este departe de „carte“, acesta fiind fixat în mod normal în contextul deciziilor privind produsul, distribuţia şi promovarea.