Companii

Cămăşi de brand de la 25 de lei? Hainele la mâna a doua au ajuns noua senzaţie, iar centrul marilor oraşe in România s-a umplut de magazine şi outleturi care vând haine premium ieftine

Producţia de haine, între anii 2000 şi 2015, s-a dublat la nivel european. Un consumator european aruncă, în medie, 11 kg de deşeuri textile şi poartă o haină, în medie, de şapte ori, după care o aruncă.

Producţia de haine, între anii 2000 şi 2015, s-a dublat la nivel european. Un consumator european aruncă, în medie, 11 kg de deşeuri textile şi poartă o haină, în medie, de şapte ori, după care o aruncă.

Autor: Alexandra Matei

16.04.2024, 17:00 1228

Analiză ZF. Hainele la mâna a doua, tendinţă spre sustenabilitate sau noul e prea scump? Zonele centrale din marile oraşe sunt cucerite de outleturi sau magazine second-hand. Humana, Monda sau La Majole au dezvoltat reţele de magazine unde cămăşile costă 25 de lei, iar bonul mediu este de 50 de lei

♦ Consumatorii aleg să cumpere articole de îmbrăcăminte second-hand fie din dorinţa de a fi mai sustenabili şi de a contribui la reducerea deşeurilor textile, dar şi pentru că au posibilitatea de a include în garderoba lor piese de brand la un preţ mult mai accesibil ♦ Magazinele second-hand mizează pe volume, căci preţul articolelor la mâna a doua este unul cu mult redus în comparaţie cu cel al unei piese de brand aflată la prima achiziţie.

Hainele vintage sau second-hand îşi fac din ce în ce mai mult loc în dulapurile consumatorilor ro­mâni, care se uită astăzi la cali­tate şi la preţ. În acelaşi timp, reţelele de magazine second-hand se dezvoltă, iar în piaţa de modă la mâna a doua îşi fac loc tot mai multe branduri şi magazine am­pla­­sate în zone cât mai centrale ale marilor oraşe.

Consumatorii aleg să cumpere articole de îmbrăcă­minte second-hand fie din do­rinţa de a fi mai sustenabili şi de a contribui la reducerea deşeurilor textile, dar şi pentru că au posibi­litatea de a include în garderoba lor piese de brand la un preţ mult mai accesibil.

„Oamenii se uită, în primul rând, la calitatea produsului, la material, la starea în care se află hainele. Consumatorul român caută din ce în ce mai mult unici­tate. Un client, atunci când cumpără haine din maga­zine second-hand, are în minte faptul nu se îmbracă identic cu alţi oameni, cu haine din mall, unde tren­durile se schimbă constant. (...) La Moda More avem cate­goria de piese de brand, cu haine Calvin Klein, Chanel, Gucci sau Guess, iar în rest, în proporţie de 80%, avem haine din lanţul Inditex, de la Benetton, H&M, dar şi MaxMara, Burberry sau Tommy Hilfiger“, a spus pentru ZF Ana Ciorap, fondatoarea brandului de magazine second-hand Moda More din Bucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO