Companii

Campaniile câştigătoare la Effie cresc vânzările şi fidelizează clienţii

Campaniile câştigătoare la Effie cresc vânzările şi fidelizează clienţii

În cadrul festivităţii de premiere a Effie au fost acordate 42 de trofee

Autor: Cristina Roşca

06.06.2012, 00:04 318

Campania "Pepsi - Today. Same as yesterday", realizată de agenţia Graffiti BBDO pentru gigantul Pepsi, a avut ca efect majorarea vânzărilor în volume pentru jucătorul de pe piaţa băuturilor non-alcoolice şi fidelizarea consumatorilor. Aceeaşi campanie a câştigat trofeul Grand Effie în cadrul celei de-a noua ediţii a competiţiei Effie Awards România, una dintre cele mai importante competiţii din industrie. Competiţia premiază campaniile ale căror rezultate au efect asupra brandului şi asupra vânzărilor respectivului produs.

Cei mai mulţi premianţi şi participanţi la concurs se feresc să dea cifrele care să reflecte efectele unei campanii, totuşi ei recunosc că au simţit avansuri ale volumelor de vânzări.

Efectele cam­paniei "Pepsi. Şi ieri, şi azi" - câştigă­toare la Effie - s-au văzut în "volumele de vânzări ale brandului Pepsi în timpul şi mult după înche­ie­rea campaniei. Ele au fost mult peste dinamica organică a pie­ţei. Credem că această relevanţă locală a campaniei «Pepsi. Şi ieri, şi azi» poate dinamiza loia­lizarea consuma­to­rilor şi pe mai de­parte", afirmă Călin Clej, marketing ma­nager beverages, PepsiCo.

Această cam­panie a câştigat şi trofeul de aur în categoria Non-Alcoholic beverages. Graffiti BBDO a mai câştigat patru trofee de argint pentru campaniile "Crazy refreshment" (Prigat), "Just Live" (Dacia Sandero), "How long could you wait?" (Salvează Vieţi) şi "Doctor, you are a hero" (Petrom), dar şi două trofee de bronz. În total, agenţia a câştigat opt premii, cele mai multe din competiţie. Pe poziţiile următoare s-au situat Leo Burnett & Target, care a câştigat şase premii, McCann World Group, care a câştigat patru trofee şi Grey-G2 România, Ogilvy & Mather România şi Publicis, cu câte trei premii.

O altă campanie premiată la Effie este "Românii sunt Deştepţi", un proiect realizat de McCann pentru marca Rom, derulat cu ocazia zilei naţionale în 2011. "Rom şi-a propus să sărbatorească atipic ziua naţională şi să le facă românilor de pretutindeni un «cadou» pentru ei înşişi: respectul de sine. Ideea campaniei care a fost premiată cu bronz la categoria media efficiency a pornit de la o constatare: motorul de căutare Google, la introducerea sintagmei «Românii sunt», genera în mod automat afirmaţii care nu ne făceau cinste nouă românilor", spune Gabriela Munteanu, marketing director al Kandia, compania care produce Rom.

Ea mai spune că în ciuda unui buget modest, o idee cu care au simpatizat mulţi români a reuşit ca dincolo de resetarea mândriei naţionale să aducă pentru Rom şi creştere în cota de piaţă în volume de 1,1 puncte procentuale în perioada campaniei (noiembrie-decembrie 2011 versus acceaşi perioada 2010), ceea ce reprezintă o creştere de 15% în volume absolute, potrivit companiei care citează firma de cercetare de piaţă ACNielsen România.

În cadrul festivităţii de premiere au fost acordate 42 de trofee, dintre care un Grand Effie, şase trofee de aur, 15 de argint şi 20 de bronz.

Effie este o competiţie destinată industriei de advertising care premiază cele mai eficiente campanii publicitare din perspectiva rezultatelor de vânzări şi a obiectivelor de comunicare atinse şi depăşite. În competiţia din acest an au concurat 80 de campanii, înscrise de către 27 de agenţii şi companii.

Effie Romania este un proiect derulat de International Advertising Association (IAA) în parteneriat cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi organizat pentru al şaselea an consecutiv de către The Institute. Effie este un festival internaţional sub licenţa Effie Worldwide.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO