Companii

Carrefour vinde per magazin mai puţin ca în 2001

Autor: Cristina Rosca

15.06.2011, 23:47 515

La un deceniu de la intrarea pe piaţă a francezilor de laCarrefour, intrare care a marcat începutul capitalismului încomerţul cu amănuntul, retailerul a reuşit să îşi stabilizezevânzările din hipermarketuri la puţin peste 1 mld. euro.

Carrefour a venit în 2001, când a deschis hipermarketul dinMilitari, primul astfel de magazin din România. Începuturilecomerţului modern se scriau cu cinci ani mai devreme, când germaniide la Metro intrau pe formatul cash&carry destinat persoanelorjuridice. După zece ani de prezenţă, povestea Carrefour sunăastfel: 23 de hipermarketuri cu vânzări de aproape 45 mil. euro permagazin, cu aproape un milion de euro sub nivelul din 2001, cândexista doar unitatea din Militari.
Mai mult, francezii trebuie să se "mulţumească" acum cuvânzări per magazin aproape la jumătate faţă de perioada de boom2005-2007, când acestea se situau între 70 şi 80 mil. euro.Scăderea vânzărilor per magazin poate fi explicată atât prindeclinul consumului într-o perioadă dificilă economic, cât şi princreşterea concurenţei, în condiţiile în ca­re pe hipermarketurilupta se dă între Carrefour, Cora, Auchan, Kaufland şi Real.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO