Companii

Carrefour: Vom mari mult importurile in 2007

18.10.2006, 19:47 10

Carrefour Romania, cel mai mare jucator de pe piata hipermarketurilor, asteapta integrarea in Uniunea Europeana pentru a mari puternic importurile de bunuri de larg consum, dar si de electronice si electrocasnice.
"Aderarea este o oportunitate de care vom profita si vom mari importurile. Avem aproximativ 55.000 de produse listate in prezent in cadrul magazinelor noastre. Dupa aderare, vom trece de 60.000 de produse, cresterea urmand sa se realizeze in principal pe baza produselor importate", a spus Andreea Mihai, managerul de marketing al companiei Carrefour Romania. Ea a mai precizat ca produsele importate direct de Carrefour ar putea fi mai ieftine decat cele ale furnizorilor romani, datorita puterii de negociere a grupului Carrefour la nivel international. Grupul francez Carrefour detine mai multe centre regionale de achizitii in Europa.
Eliminarea taxelor vamale dupa 2007 se va resimti foarte mult la produse precum vinul, pentru care se aplica o cota de 60% in prezent, branzeturi (45% taxe de import din UE) sau anumite produse din ciocolata (40% taxe de import din UE).
Si importatorii de produse alimentare din Uniune se asteapta la o explozie a numarului de branduri straine pe piata romaneasca, odata cu eliminarea taxelor vamale. Ei estimeaza, de asemenea, cresterea profitabilitatii producatorilor externi cu activitati de export in Romania, care au mers chiar pe pierderi pana in prezent, in asteptarea integrarii.
Un exemplu este producatorul sucurilor Phanner, de origine austriaca, el avand planificata trecerea pe profit la nivelul activitatilor din Romania in anul 2008.
Carrefour nu va renunta insa la furnizorii romani actuali.
"Multi producatori locali s-au dezvoltat ca urmare a colaborarii cu marile lanturi de magazine de pe piata, datorita volumelor mari de vanzari pe care le-au obtinut", a comentat Andreea Mihai.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels