Companii

Cel mai mare dealer Skoda si-a majorat anul trecut vanzarile cu 21%

29.01.2007, 13:55 46

Compania Delcar din Brasov, cel mai mare dealer Skoda din tara, a inregistrat la sfarsitul anului trecut o crestere de 26% a cifrei de afaceri, pana la 14,4 mil. euro, pe fondul cresterii volumului de vanzari pentru marca Skoda.
Vanzarile dealerului din Brasov au ajuns anul trecut la 1.418 unitati, cel mai cerut model fiind Skoda Fabia cu 42% din volumul vanzarilor, urmata de Octavia Tour cu 28%. Cresterea fata de anul precedent a fost de 21%, cand vanzarile au fost de 1.168. Rezultatele companiei brasovene vin in contextul in care la nivel national vanzarile marcii aflate in portofoliul Volkswagen au avansat cu numai 6,9%.
"O contributie importanta la aceasta evolutie au avut-o ofertele speciale. Pe de alta parte, parteneriatele cu clienti strategici, de flota, ne-au ajutat sa crestem substantial volumele de vanzari, dar si incasarile din service", a declarat Simina Costan, directorul general al companiei.
Activitatea de vanzare de flote a reprezentat in 2006 aproape jumatate din totalul masinilor livrate, tendinta fiind constanta din 2004 cand cea mai mare comanda, de 405 autoturisme, a venit de la partenerul Signus Romania, reteaua de distribuitori pentru produsele Murfatlar.
Portofoliul de clienti mari mai include companii precum Mediplus, Sensiblu, Ozone, Europharm, Petrom Service, Domo Retail sau Parmalat Romania.
In 2006, cifra de afaceri a avut ca sursa, in proportie de 67%, activitatile de retail, ceea ce reprezinta o scadere de trei procente fata de ponderea din anul precedent. Activitatea de service a avut la nivelul afacerilor un aport de 4,7 milioane de euro.
In termeni de profitabilitate situatia este diferita comparativ cu cea inregistrata la sursele de venituri, activitatea de service fiind dominanta, cu 60%, restul de 40% revenind din vanzarile de autovehicule.
Simina Costan a pus cresterea rezultatelor dealerului, peste cresterea de 13% inregistrata de piata auto brasoveana anul trecut, si pe seama afinitatii populatiei din regiune pentru marcile germane.
In 2006, cresterea vanzarilor de marci germane pe piata din Brasov a ajuns la 32%, mai mult decat dublul cresterii inregistrate de marcile frantuzesti, care a fost de 13%, potrivit informatiilor companiei.
Finantarea achizitiilor de automobile a fost asigurata in 2006 in proportie de 60% prin sistem leasing si numai 1% prin credite.
Numai 39% din clientii Delcar au preferat sa achite cash contravaloarea autoturismului.
Pentru 2007, managementul companiei a bugetat o crestere de aproximativ 25% a cifrei de afaceri, in conditiile in care se estimeaza ca vanzarile se vor aprecia cu 8-10%, iar la partea de service numarul de ore de manopera va creste cu 15%. Pe de alta parte, vanzarile de piese si accesorii vor avansa in acest an cu 25%.
"Previziunile sunt facute tinand cont si de activitatile care se desfasoara sau se vor desfasura in 2007, cum sunt vanzarile prin Weltauto ( divizia de buy-back a grupului - n.red.) si vanzarile service-ului prin centrele pe care le vom deschide", a spus Costan.
Pentru 2007 Delcar planuieste extinderea in regiune prin inaugurarea unui nou show-room in Covasna. In Brasov dealerul activeaza printr-un singur centru de retail, a carui suprafata a fost extinsa la 4.500 de metri patrati in urma unei investitii de 1,5 milioane de euro.
"In primavara, vom finaliza constructia unui nou showroom Skoda in Covasna si tot in 2007 intentionam sa deschidem un centru de vanzari si service in orasul Fagaras", a adaugat Costan.
Printre cei mai importanti dealeri Skoda se mai numara Avia Motors sau Porsche Vest 1.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24