Companii

Cel mai optimist scenariu al constructiilor de autostrazi in 2011: 42 de kilometri

Cel mai optimist scenariu al constructiilor de autostrazi in 2011: 42 de kilometri

Autor: Andreea Mioara Neferu

19.07.2011, 21:14 2080

Scenariul optimist spune ca in2011 s-ar putea construi inca 42 de kilometri de autostrada, ceeace ar duce "reteaua de autostrazi" din Romania la aproape 350 dekilometri. Scenariul pesimist spune ca nu se va terminanimic.

A mai trecut o jumatate de an care ainceput cu la fel de multe promisiuni ca si anii anteriori in cepriveste constructiile de autostrazi. Cu doar 314 kilometri deautostrazi, Romania sta la coada ierarhiei UE la capitolul soselemari, iar anul 2011 nu are semne mai bune. Ca si altadata, doarpromisiunile sunt mari. In acest moment, Romania are in constructiesapte tronsoane de autostrada, cu o lungime cumulata de circa 193de kilometri, la care se adauga inca doua tronsoane de 83 dekilometri, a caror situatie este incerta insa in acest moment. Dece incerta? Pentru ca, in cazul uneia dintre autostrazi,Cernavoda-Medgidia, lucrurile nu se vor misca mai devreme de lunaaugust, cand vor fi anuntati noii constructori ai acestui tronson,al carui contract a fost reziliat in aprilie cu francezii de laColas. In coltul opus al tarii, in partea de nord-vest, cel de-aldoilea tronson cu probleme, Suplacu de Barcau-Bors, de peAutostrada Transilvania, isi asteapta in continuarefinantarea.

Cea mai mare parte a tronsoanelorcare se afla in prezent in curs de executie, inclusivCernavoda-Medgidia si Suplacu de Barcau-Bors, ar urma sa fie gatain 2012. Un singur tronson, de 42,5 kilometri, si anume MoaraVlasiei-Ploiesti, va fi gata anul acesta, in decembrie, daca damcrezare promisiunilor celor patru companii romanesti care se ocupade aceasta autostrada: Spedition UMB, Tehnostrade (ambelecontrolate de Dorinel Umbrarescu), Euroconstruct Trading 98 (DanBesciu) si PA&CO International (Costel Casuneanu). Cei treiregi ai asfaltului au acceptat sa renunte la suplimentareacontractului cu inca aproape 100 de milioane de euro doar pentru caMinisterul Transporturilor sa nu rezilieze si acest contract, asacum s-a intamplat in cazul Colas. Citiţi mai mult desprecel mai optimist scenariu pentru construcţia deautostrăzi din lume pewww.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO