Românii cheltuie anual 4,2 mld. euro pe haine şi încălţări, suma fiind cu circa 10% mai mare decât în 2017 şi cu aproape 40% peste nivelul din 2014, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Valoarea pieţei a crescut constant an de an pe fondul evoluţiei bune a consumului privat ca urmare a majorărilor salariale şi implicit a creşterii puterii de cumpărare.
Piaţa modei din România este una dintre cele mai competitive din regiunea Europei Centrale şi de Est şi chiar şi din toată Europa, lupta pentru cele 4,2 mld. euro fiind dată între mai bine de 100 de branduri preponderent străine. Pe piaţa hainelor numărul brandurilor româneşti puternice este foarte mic, pe când în segmentul de pantofi există afaceri care îşi fac loc în prima parte a clasamentului cu afaceri de peste 10 mil. euro fiecare, cum este cazul Benvenuti, Otter Distribution sau Musette. Totuşi, pe ambele segmente, liderii de piaţă sunt mărci internaţionale, respectiv Zara, H&M, C&A, New Yorker şi LC Waikiki pe piaţa de haine şi Deichmann şi CCC pe încălţări, conform Euromonitor şi ZF.