Companii

Chiar cu vanzari mai mici, Renault ramane nr.1

04.07.2001, 00:00 17



Cu patru modele clasate printre primele sase pozitii ale celor mai bine vandute autoturisme, Renault si-a reafirmat pozitia de lider pe piata auto din Franta, in primele sase luni ale acestui an, inregistrand o cota de piata de 28%, in scadere fata de 29,7% in aceeasi perioada a anului trecut, informeaza Mediafax.

Rezultatele Renault intervin intr-un moment in care constructorul de autovehicule traverseaza o perioada de tranzitie a ciclului sau de productie.

Vanzarile de autoturisme ale companiei franceze au reprezentat, in perioada de raportare, 27% din volumul total de pe piata franceza, fata de 28,8% in primele sase luni ale anului trecut, in timp ce vanzarile de autovehicule utilitare au reprezentat 34,3% din intreaga piata de acest tip.

Cele mai populare modele au fost Mégane, Clio, Laguna si Twingo. Numai in luna iunie, vanzarile totale ale grupului auto au crescut cu 16% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, urmand ca, in luna iulie, Renault sa isi sporeasca, cel mai probabil, incasarile prin comercializarea noii game de autovehicule Kangoo si, in urmatoarele luni, prin vanzarile de furgonete compact Avantime si Trafic.

In ansamblu, vanzarile Renault in primele sase luni au totalizat 401.334 de unitati, comparativ cu 401.035 de autovehicule comercializate in perioada similara a anului 2000.

Aceasta evolutie indica o stabilizare a volumului de autoturisme vandute, dar si o crestere de trei procente a numarului de autovehicule utilitare vandute.

Dintre toate autoturismele vandute pe piata auto din Franta, gama Mégane a ocupat cea de-a doua pozitie, cu o cota de piata de 8,3%, comparativ cu 10% in primele sase luni ale anului trecut, in timp ce modelul Clio s-a clasat pe pozitia a treia, vanzarile sale reprezentand 7,6% din piata totala, fata de 8,4%, anul trecut.

In Romania, Renault a vandut in prima jumatate a acestui an 3.194 de vehicule, cu 126% mai mult decat aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce reprezinta mai mult de 26% din piata auto de import si 8% din intreaga piata auto.

Compania detine locul intai in topul importatorilor, obiectivul pentru acest an fiind vanzarea a 6.000 de vehicule. Pe termen mediu, compania are ca obiectiv atingerea unui nivel al vanzarilor de 10.000 de automobile anual pana in 2003.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels