Companii

Cinci ani de Lidl în România: nemţii au dublat reţeaua la 200 de magazine şi au depăşit miliardul de euro

Cinci ani de Lidl în România: nemţii au dublat reţeaua la 200 de magazine şi au depăşit miliardul de euro

Autor: Cristina Roşca

07.10.2016, 00:07 31141

Lanţul de tip discount Lidl a intrat pe piaţa din România în 2011 prin preluarea reţelei de 107 magazine Plus Discount.

Apoi, nemţii au deschis de la zero magazine proprii până la o reţea de 200 de unităţi. Astfel, doar în magazinele proprii grupul a investit circa 200 de milioane de euro, în contextul în care capitalul necesar deschiderii unei unităţi noi este de 2 milioane de euro, sumă ce include şi terenul. De cele mai multe ori nemţii cumpără terenul pe care ridică magazinele. În cazul celor preluate de la Plus mai sunt însă şi spaţii închiriate.

Sumei aferente investiţiilor în magazine proprii i se adaugă însă şi investiţiile în depozite logistice, dar şi în preluarea reţelei Plus, tranzacţie estimată la momentul acela la 200 de milioane de euro.

Astfel, investiţiile totale ale Lidl în România în cei cinci ani de activitate pot fi estimate la peste jumătate de miliard de euro. Mai mult, nemţii continuă expansiunea, potrivit datelor ZF. La începutul anului reţeaua Lidl număra 192 de unităţi, iar ieri a fost deschisă unitatea numărul 200 în localitatea Dumbrăviţa, judeţul Timiş. Magazinul este amplasat pe strada Petofi Şandor numărul 150 şi măsoară 1.400 mp. Aceasta este o suprafaţă mai mare decât a celorlalte magazine Lidl care au suprafeţe standard de circa 1.000 şi 1.200 mp.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO