Companii

Coca-Cola a vândut mai puţin în România la şase luni, din cauza "încrederii reduse a consumatorilor"

Coca-Cola a vândut mai puţin în România la şase luni, din cauză "încrederii reduse a consumatorilor"

Autor: Vlad Popescu

04.08.2011, 14:19 850

Volumul vânzărilor Coca-Cola Hellenic în România a crescut întrimestrul al doilea cu circa 5%, dar a scăzut pe ansamblulprimului semestru, iar compania acuză încrederea redusă aconsumatorilor români, aflată la "cel mai redus nivel înregistrat",şi contracţia pieţei răcoritoarelor.

"Performanţa pozitivă din trimestrul al doilea se datoreazăsărbătorilor de Paşte şi unor programe de activare a conturilor",se arată într-un comunicat al companiei elene, cel mai mareîmbuteliator de băuturi Coca-Cola din regiune.


Anul trecut, vânzările Coca-Cola Hellenic în România s-au redus cu4%, la 167,8 milioane navete, din cauza condiţiilor economicedificile şi a măsurilor de austeritate, care au afectat consumul,potrivit raportărilor anterioare.


Coca-Cola Hellenic, al doilea mare îmbuteliator de produseCoca-Cola la nivel mondial, deţine în România patru fabrici, laIaşi, Timişoara, Ploieşti şi Vatra Dornei.


La nivel global, compania a înregistrat în primul semestru veniturinete din vânzări de 3,4 miliarde euro, în urcare cu 3%, de la 3,3miliarde euro în prima jumătate a anului trecut. Profitul net ascăzut cu 28%, la 146 milioane euro. Volumul vânzărilor a urcat cu3%, la puţin peste un milion de navete.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24