Companii

Companiile cer, prin intermediul Camerei de Comerţ şi Industrie, reorganizarea administrativă prin reducerea numărului de judeţe de la 42 la 15, în contextul încasărilor sub estimări de la bugetul de stat

Companiile cer, prin intermediul Camerei de Comerţ şi...

Autor: Roxana Rosu

20.04.2023, 09:24 270

Companiile din România cer, prin intermediul Camerei de Comerţ şi Industrie (CCIR), reorganizare administrativă a teritoriului, prin reducerea numărului de judeţe de la 42 la 15, redefinirea noţiunii de comună ca localitate cu cel puţin 5.000 de locuitori, precum şi redefinirea noţiunii de oraş ca localitate cu cel puţin 10.000 de locuitori, pentru a se putea menţine avantajul competitive al fiscalităţii reduse, în contextul încasărilor sub estimări de la bugetul de stat.

De asemenea, mediul de afaceri cere ca toate instituţiile publice deconcentrate să fie regrupate sub această nouă formă administrativă.

Solicitarea CCIR vine pe fondul îngrijorărilor legate de situaţia bugetară prezentată de către Ministerul de Finanţe, organizaţia considerând că în acest context România riscă să piardă cele mai importante avantaje pe care le are: predictibilitatea şi fiscalitatea redusă.

”În împrejurările actuale, România nu mai este o destinaţie atractivă pentru investitorii străini din punctul de vedere al forţei de muncă calificate şi din cauza retrocedărilor făcute haotic. Astfel, România s-ar putea afla în imposibilitatea de a oferi terenuri pentru deschiderea unor linii de producţie, mai ales în contextul în care multe afaceri şi-au început relocarea din Asia. Singura atractivitate pe termen mediu şi lung a României poate rămâne fiscalitatea redusă susţinută de predictibilitate”, se arată în comunicatul CCIR.

Camera de Comerţ apreciază că există riscul ca prin adoptarea unor măsuri eronate în ceea ce priveşte acoperirea ”găurilor bugetare”, mediul de afaceri să devină, dacă nu un ”ţap ispăşitor”, atunci cel puţin o victimă colaterală.

Propunerea de reorganizare teritorială este susţinută şi de Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase (ROMPAN), Federaţia Patronală din Industria Materialelor de Construcţii din România (PATROMAT), Liga Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), Organizaţia Naţională Interprofesională Vitivinicolă (ONIV) şi Asociaţia Brokerilor din România

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO