Constructii

Noul constructor al pasajului Mihai Bravu din Bucureşti va fi ales pe 13 iunie. Proiect de 28 mil. euro

Noul constructor al pasajului Mihai Bravu din Bucureşti...

Autor: Roxana Alexe

24.05.2013, 16:13 2080

Potrivit anunţului de participare la licitaţie, obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare, cu posibilitatea realizării unui pasaj rutier suprateran prin care să se realizeze o legătura rutieră mai rapidă între Şoseaua Mihai Bravu şi Splaiul Unirii, pentru a decongestiona traficului din zona intersecţiei Şoseaua Mihai Bravu - Splaiul Unirii - Calea Văcăreşti.

Valoarea totală estimata a contractului de lucrări este de 126.975.626,52 lei (aproximativ 28 de milioane de euro) fără TVA, din bugetul municipalităţii.

Termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 15 luni de la data atribuirii contractului.

Potrivit aceluiaşi anunţ, operatorul economic care va dori să participe la licitaţie trebuie să facă dovada disponibilităţilor băneşti, a unor "resurse reale negrevate de datorii sau a unor linii de credit confirmate de bănci ori alte mijloace financiare", suficiente pentru a realiza cash-flow-ul de execuţie a lucrării, pentru minimum opt luni de derulare a contractului, conform graficului de execuţie, în sumă de minimum 65.085.897,85 lei.

Totodată, ofertanţii trebuie să dovedească executarea, în ultimii cinci ani, a unor lucrări de construcţii de pasaj suprateran care să includă şi o traversare peste un curs de apă, lucrări în valoare totală de minimum 100.000.000,00 de lei, executate în baza a maximum două contracte.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 13 iunie, până la ora 9.00, licitaţia urmând să aibă loc în aceeaşi zi, la sediul municipalităţii, de la ora 13.00.

Contractul pentru executarea pasajului suprateran Mihai Bravu - Splaiul Unirii a fost reziliat anticipat în decembrie. Primarul general Sorin Oprescu a precizat atunci că a reziliat contractul încheiat cu Romstrade, societatea care trebuia să construiască pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, proiectul pasajului fiind în faza de expertiză.

Compania Romstrade aparţine omului de afaceri Nelu Iordache, aflat în arest preventiv din 2 decembrie 2012, fiind cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii alocaţi pentru construirea autostrăzii Nădlac-Arad.

În 28 aprilie 2011, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, pentru o suprafaţă de aproximativ 15 hectare.

Pasajul denivelat a fost prevăzut a fi realizat suprateran pe relaţia Şoseaua Mihai Bravu - artera propusă la limita estică a Parcului Tineretului, pentru închiderea inelului principal de circulaţie al municipiului Bucureşti, ca legătură directă dintre Şoseaua Mihai Bravu şi intersecţia Şoseaua Olteniţei cu Bulevardul Constantin Brâncoveanu.

Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii este prevăzut în Planul Urbanistic General (PUG) al Bucureştiului, făcând parte din categoria lucrărilor de închidere a inelului principal de circulaţie.

Lucrările la pasajul suprateran au început în 17 ianuarie 2011. Primăria Municipiului Bucureşti a atribuit contractul, la începutul lunii decembrie 2011, companiei Romstrade.

Proiectul a fost estimat iniţial la 99,4 milioane lei, fără TVA, iar autoritatea contractantă a primit trei oferte pentru realizarea lucrărilor.

La sfârşitul lunii ianuarie 2013, municipalitatea a primit din partea consilierilor generali dreptul de a contracta servicii de consultanţă, asistenţă şi reprezentare juridică pentru a identifica posibile creanţe rezultate în urma rezilierii contractului cu SC Romstrade SRL, societatea care trebuia să construiască pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24