Companii

CrisTim: piata mezelurilor ambalate a ajuns la 300 mil. euro si se poate dubla pe termen mediu

CrisTim: piata mezelurilor ambalate a ajuns la 300 mil. euro si se poate dubla pe termen mediu

Gabriel Alexandru, vicepresedintele CrisTim, spune ca retailul modern a grabit dezvoltarea pietei de mezeluri ambalate

22.07.2008, 16:55 168

"Avand in vedere ca trecerea de la un produs neambalat la un produs ambalat prezinta riscuri mari din cauza modifi-carii modului de prezentare a produsului am decis sa investim bani intr-o campanie de comunicare si educare a consumatorului si a comerciantilor", a declarat Gabriel Alexandru, vicepresedintele CrisTim.
Investitia totala in echipamente de ambalat si modificari in procesul de productie pentru segmentul de salamuri a fost de circa 1,4 mil. euro. La aceasta suma se adauga investitia in promovarea salamurilor ambalate de circa 3,5 mil. euro, valoare la rate-card.
"Prin ambalarea salamurilor fiert-afumate incheiem un proiect inceput in urma cu doi ani prin care am dorit ambalarea tuturor produselor si rezolvam astfel probleme specifice industriei, care afectau inclusiv produsele noastre. Valoarea investitiei in echipamente si modificari in productie a fost de peste cinci milioane de euro", spune vicepresedintele CrisTim.
Potrivit lui Alexandru, la nivelul anului 2005, produsele ambalate reprezentau sub 5% din piata, iar ponderea produselor CrisTim ambalate la nivelul aceluiasi an era de 10%. Dupa finalizarea proiectului de ambalare a categoriilor de cremwursti si carnati, la finalul lui 2006 produsele ambalate au ajuns sa detina 25% din vanzarile producatorului. "In 2007, prin ambalarea specialitatilor, ponderea a crescut la 35%, iar in august anul acesta dupa ce vom finaliza proiectul de ambalare a salamurilor fiert-afumate, toate produsele CrisTim si Alpinia vor fi ambalate", afirma reprezentantul CrisTim.
El explica aceasta evolutie prin dezvoltarea pietei si a cerintelor venite din partea consumatorilor. Ceea ce a grabit insa acest proces a fost retailul modern odata cu introducerea conceptului de autoservire.
"Din cauza ruperii continuitatii lantului de frig, atat in procesul de aprovizionare, cat si la magazine, si din cauza manipularilor succesive, pe rafturile magazinelor apar produse cu diverse modificari care au impact direct si negativ asupra produsului. Prin ambalajul folosit noi am dorit eliminarea acestor probleme", spune Gabriel Alexandru.
Principalii producatori de mezeluri, ca Aldis, Meda Prod, Reinert, Principal, Angst, si-au extins in ultimii doi ani gama, intrand atat pe segmentul produselor ambalate, cat si pe cel al produselor feliate si ambalate.
Reprezentantul CrisTim estimeaza ca valoarea la pret de raft a produselor ambalate depaseste 300 de milioane de euro, adica circa 25% din piata de mezeluri. Cu toate acestea, Romania se situeaza inca departe de statele europene, unde produsele ambalate sau ambalate si feliate depasesc 90%. "Este posibil ca in urmatorii doi-trei ani aceasta valoare sa se dubleze. Trendul este influentat de intelegerea beneficiilor ambalarii si modificarea perceptiilor la nivel de consumator si de evolutia retailului modern", estimeaza Gabriel Alexandru.
CrisTim, afacere detinuta de Radu si Cristina Timis, a inregistrat anul trecut un profit operational de 10,5 mil. euro, la nivel de grup. Pe linii de business, vanzarile de mezeluri au depasit 85 mil. euro, in crestere cu 6% fata de 2006, reteaua de magazine a generat venituri de 12 mil. euro, in crestere cu numai 2%, dupa ce compania a trecut printr-un proces de reorganizare in urma caruia au fost inchise 6 magazine. Linia de catering a ajuns la vanzari de 2,4 mil. euro, de peste doua ori mai mari fata de 2006, iar businessul fermier a generat incasari de 3,6 mil. euro, in scadere cu 20%, impact datorat secetei si alinierii la normele europene.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO