Companii

Cristina Bâtlan, Musette, în business de la majorat

Cristina Bâtlan, în business de la majorat

Cristina Bâtlan, în business de la majorat

Autor: Cristina Rosca

05.06.2011, 23:35 6395

Cristina Elena Bâtlan, 37 de ani, directorul de creaţie şi unuldintre acţionarii producătorului local de pantofi, genţi şiaccesorii Musette, este prezentă de aproape 20 de ani în businessulromânesc.

Revista Business Magazin a premiat-o recent pe Cristina Bâtlancu premiul pentru antreprenoriat. Business Magazin i-a premiatsăptămâna trecută pe cei mai de succes tineri manageri din Româniaşi a lansat a şasea ediţie a catalogului 100 tineri manageri detop.

Cristina Bâtlan avea 18 ani şi era studentă la Facultatea deDrept când a decis să îşi deschidă propria companie. Nu lucraseniciodată înainte, a fost mereu propria ei şefă. Între timp ahotărât să abandoneze studiile universitare pentru a-şi concentraatenţia asupra companiei care astăzi este prezentă în unele dintrecele mai importante capitale ale modei şi care a avut anul trecutvenituri de 5,6 mil. euro.

„Colecţia“ de tineri manageri realizată de revista BUSINESS Magazin a ajuns anul acesta la 600 de tineri executivi. CristinaElena Bâtlan, sau doamna "Musette", a început iniţial un businesscu ţesături, pe care l-a dezvoltat sub brandul Musette timp deaproape un deceniu. În 2000 însă familia Bâtlan decide să deschidăo fabrică şi după cum spune chiar ea, să treacă la o nouă etapă.Acum Musette deţine două fabrici, unde produce circa 40.000 deperechi de pantofi şi 25.000 de genţi per colecţie, în condiţiileîn care există două colecţii de bază şi două colecţii pronto-moda(cu un număr redus de produse) pe an, precum şi colecţii pentruevenimente speciale.

Produsele realizate în România, Musette le vinde atât pe piaţalocală cât şi în străinătate. Iniţial la New York la finalul anuluitrecut, Musette a ajuns în Luxemburg - statul cu al doilea cel maimare PIB per capita la nivel mondial după Qatar -, în Ungaria laBudapesta cu două magazine şi în Israel. Toate cele patru magazineau fost deschise în sistem de franciză.

Ele s-au adăugat celor două magazine proprii din Bulgaria şicelui în franciză din Israel. În afara acestor opt unităţi de pestegraniţe, Musette mai deţine 12 magazine pe piaţa locală.

Cristina Bâtlan spune că cel mai dificil moment din cariera sa afost balansarea priorităţilor între familie şi carieră, în perioadacând fiul său era foarte mic. Un astfel de moment a fost şi cel încare a decis internaţionalizarea companiei. "Am gândit pozitivîntr-un moment în care piaţa de specialitate era în descreştere".Ea continuă să fie optimistă şi vrea ca peste zece ani să aibă 300de magazine Musette în toată lumea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO