Companii

Cu noi investitii in biscuiti, Dobrogea Grup a ajuns la afaceri de 72 mil. euro

23.05.2005, 19:01 156

Producatorul din industria de morarit si panificatie Dobrogea Grup Constanta a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 72 de milioane de euro, in crestere cu aproape 25% fata de anul precedent.

a??Anul trecut am relansat productia de biscuiti printr-o investitie de 3,8 milioane de euro intr-o linie complet automatizata care fabrica toate tipurile de biscuitia??, spune Otilia Stanciu, director de marketing al Dobrogea Grup.

Compania va investi in acest an circa 6 milioane de euro pentru dezvoltarea sectoarelor de morarit, panificatie, produse congelate si logistica pentru consolidarea pozitiei pe piata nationala si locala. a??In luna aprilie a acestui an am dat in functiune o noua linie de productie a påinii in valoare de peste 3 milioane de euroa??, spune Otilia Stanciu.

Dobrogea Grup a relansat de curånd pe piata biscuitii Eugenia, dar miscarea a stårnit rumoare printre ceilalti jucatori din piata, care pun in discutie paternitatea marcii. a??Noutatea acestui an este relansarea Eugeniei, intr-o noua forma de prezentare menita a o pozitiona ca produs premium. Eugenia este marca proprie detinuta de Dobrogea inca din anul 1997a??, sustine Otilia Stanciu.

Compania este prezenta pe piata cu marcile Dobrogea (faina, malai, gris), Dan Do Pan (amelioratori complecsi de panificatie), Pasta Magica (paste fainoase), Captain Cranz, Matina, Funky Mix, Choco si Diet (cereale mic dejun pentru copii si adulti), Fresh (produse de panificatie si patiserie congelate), Neptun, Litoral Digesta si Total (påine si specialitati de panificatie cu adaosuri de cereale). Astfel Dobrogea Grup detine un portofoliu de peste 300 de produse si 50 de marci.

Conform datelor furnizate de Dobrogea Grup, biscuitii reprezinta o piata de circa 40.000 de tone anual cu o valoare de aproximativ 50 milioane de euro. Biscuitii sunt in mod traditional un desert, peste 70% din piata este formata din biscuitii dulci restul apartinånd celor sarati.

a??Biscuitii sunt un desert simplu, la indemåna, cu o distributie larga, usor de procurat si consumat, astfel ca peste 80% se comercializeaza in varianta ambalata. Doar pe segmentul de venituri mici ponderea biscuitilor vrac depaseste 20% si totusi in scadere fata de anii anteriori, semn al revigorarii consumului in 2004. Marea masa a pietei se concentreaza pe intervalul de pret 1.500 - 15.000 lei pe segmentele medii si de jos, cu gramaje intre 50 - 150 de grame si cu un pret mediu de 11.500 la 100 de grame. Intentionam sa ocupam in acest an un loc intre primii trei producatori interni pe piata nationalaa??, spune Otilia Stanciu.

Piata biscuitilor a fost dominata in ultimii ani de importurile ieftine in principal din Turcia, din aceasta tara venind si un numar semnificativ de investitori care detineau si facilitati de productie in Romånia.

Trendul din ultimul an arata ca foarte multi jucatori care activau sau nu in aceasta piata au anuntat investitii masive pentru noi capacitati de productie: Ulker din Turcia a anuntat o investitie de 9 milioane de dolari intr-o fabrica långa Bucuresti, in timp ce producatorul din industria ciocolatei Supreme a finalizat o investitie de 2 milioane de euro intr-o facilitate de productie a biscuitilor.

Investitiile Dobrogea Grup in ultimii ani au depasit 30 de milioane de euro. Grupul detine12 fabrici in orasul Constanta si in judet, unde lucreaza peste 1.250 de angajati si detine pachete de actiuni la alte 6 firme din Constanta si din tara. Dobrogea Grup este o societate cu capital integral romånesc, fiind privatizata in 1995 prin metoda MEBO (preluare de catre management si salariati).

Principalii concurenti ai firmei din Constanta sunt Vel Pitar, Loulis, Boromir RÃ¥mnicu VÃ¥lcea si Raco Com Agro Pan Vaslui, Baneasa Bucuresti. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels