Companii

Cum vor arăta birourile în 2021: spaţii mai mari, o amenajare diferită şi munca de acasă îmbinată cu cea de la birou

Cum vor arăta birourile în 2021: spaţii mai mari, o amenajare diferită şi munca de acasă îmbinată cu cea de la birou

Marius Şcuta, head of office department & tenant representation JLL România.

Autor: Bogdan Alecu

13.12.2020, 20:36 510

Dezvoltatorii vor continua planurile de a construi noi proiecte de birouri, atât în Capitală, cât şi în marile centre regionale, însă acestea, ca şi birourile deja constru­ite, vor fi modificate pentru a respecta noile cerinţe adap­ta­te atât la pandemie, cât şi la perioada de după vaccinare.

„Suprafaţa alocată per angajat a crescut în prezent cu cel puţin 10-15%. Este clar că munca de acasă va continua să fie o opţiune bună pentru multe companii, cel puţin în primele două trimestre ale anului următor. Odată cu apariţia vacci­nu­rilor şi cu extinderea probleme­lor aduse de acest sistem de lucru de acasă, atât pe partea personală cât şi pe partea profesională, vom observa o întoarcere a angajaţilor la birouri. Cel mai probabil, va exista un model de muncă hibrid, cu 15 - 20% din angajaţi muncind de acasă. Acest lucru va afecta clar ce­rerea de birouri şi pro­cen­tul de spaţii vacanţe în 2021“, a spus Marius Şcuta, head of office department & tenant representation JLL România.

El consideră faptul că technologia va avea un rol mult mai important în amenajarea şi design-ul spaţiilor de birouri de acum înainte. Sistemele touchless, comenzile vocale, aparatură audio-video de ultima generaţie vor ajută angajatorii să asigure un mediu sigur pentru angajaţi, favorizând în continuare comunicarea cu clienţii şi între ei. Vor trebui implementate soluţii pentru amenajarea şi managamentul spaţiilor, reguli şi proceduri interne referitoare la acces, folosirea echipamentelor tehnice şi a bucătăriilor, proceduri de curăţare, inclusiv a tuturor elementelor de mobilier şi nu numai.

„Schimbări majore vor apărea şi în ceea ce priveşte design-ul interior: sistemul birourilor/deskurilor flexibile va fi din ce în ce mai folosit, spaţiile dedicate pentru colaborare vor lua locul spaţiilor dedicate unui department. În aceste condiţii, birourile vor prelua rolul de „hub şi club“, ceea ce inseamnă că trebuie să fie transformate în medii de lucru care să favorizeze cooperarea, întâlnirile de afaceri şi sociale, care să faciliteze interacţiunile umane pentru că angajaţii să fie productivi şi creative“, a explicat Marius Şcuta

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO