Companii

Dacia, Renault si Nissan si-au facut strategie comuna pentru vanzarile de flote de masini

08.02.2006, 21:05 60

Cele doua entitati ale grupului francez Renault din Romania, producatorul Automobile Dacia si importatorul Renault-Nissan, au infiintat un departament dedicat vanzarilor de flote auto.

"Firmele cu flote auto au nevoi mult mai complexe decat clientii persoane fizice. Pana acum clientii persoane fizice si societatile au fost tratati relativ similar", spune Nicolas Ianculescu, directorul general al Renault Nissan Romania.

Noua structura de vanzare va permite diferentierea clara a serviciilor oferite celor doua categorii de clienti, persoane fizice si juridice, si va permite in acelasi timp o reducere de cel putin 10% a cheltuielilor. "Pana la inceputul anului 2007 va fi unificata activitatea comerciala pentru cele trei marci in paralel cu integrarea activitatii de service si a serviciilor post-vanzare", adauga Ianculescu.

"Ponderea flotelor auto in totalul vanzarilor Dacia, Renault si Nissan pe piata romaneasca a fost de 44%, iar in Europa Occidentala de 30%. Anul acesta ponderea flotelor in totalul vanzarilor va creste", spun oficialii Renault. Cresterea ponderii vanzarilor de flote se va suprapune peste o evolutie modesta a vanzarilor de autoturisme pentru persoane fizice.

"Piata auto din Romania a atins plafonul maxim in 2005", este de parere Ianculescu.

Anul 2005 a reprezentat cel mai bun an de pana acum pentru piata auto si mai ales pentru marcile de volum precum Dacia sau Renault.

Dacia a ajuns la vanzari de peste 113.000 de unitati anul trecut doar pe piata romaneasca, alte 50.000 de unitati fiind exportate, ceea ce a permis obtinerea unei cifre de afaceri de 1,2 miliarde de euro si trecerea pe profit pentru prima data de la venirea Renault ca actionar in toamna anului 1999.

In acelasi timp, Renault si-a dublat anul trecut vanzarile comparativ cu 2004, pana la aproape 24.000 de unitati, iar Nissan a contribuit cu peste 2.000 de unitati, valoarea cumulata a masinilor vandute de Renault Nissan Romania fiind estimata la 300 de milioane de euro.

Oficialii Renault previzioneaza totusi pentru acest an o crestere a pietei auto de 5-10%.

"Potentialul de crestere al pietei auto romanesti va continua sa fie reprezentat de masinile cu preturi in jurul a 10.000 euro", crede Ianculescu. Cu toate acestea, integrarea Romaniei in Uniunea Europeana ar putea aduce riscul deteriorarii parcului auto prin importuri masive de masini second hand, asa cum s-a petrecut deja in Polonia.

Riscul a fost luat deja in considerare, spun reprezentantii Renault-Nissan, urmand ca oferta de automobile sa fie completata, pe langa cele noi, si de masini de ocazie aduse din strainatate.

"Vom fi foarte atenti insa la respectarea normelor anti-poluare si la starea tehnica a masinilor, adica nu vom aduce masini foarte ieftine si foarte vechi", completeaza Ianculescu.

Departamentul comun de vanzari Dacia Renault Nissan vizeaza pe de o parte institutiile centrale (Guvernul, Parlamentul), serviciile publice, dar si mari societati romanesti sau internationale implantate in Romania.

Grupul francez mizeaza pe reinnoirea flotelor auto ale companiilor romanesti prin preluarea masinilor vechi, prin contracte de buy-back pe care le pot negocia cu clientii din aceasta categorie.

Noua structura de vanzari ofera prin intermediul diviziei de finantare a Renault - RCI Leasing si contracte de intretinere, solutii de inchiriere pe termen lung, servicii de asigurare, de rascumparare a parcului auto si de buy-back pentru vehiculele inchiriate pe o perioada scurta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels