Companii

DaimlerChrysler, al treilea producator dupa GM si Ford

28.03.2000, 00:00 23




Grupul germano-american DaimlerChrysler AG va urca doua locuri in ierarhia mondiala a producatorilor de autovehicule, pana la pozitia a treia, dupa ce a preluat un pachet de control de 34% din capitalul companiei nipone Mitsubishi Motors, pentru 2,1 miliarde de dolari, relateaza Financial Times. "Mitsubishi este partenerul ideal pentru noi in vederea intaririi prezentei pe tot continentul asiatic. Acest acord este o piatra de temelie pentru strategia noastra din aceasta regiune", a declarat Juergen Schrempp, presedintele DaimlerChrysler, citat de Reuters. DaimlerChrysler va deveni astfel cel mai mare actionar al producatorului japonez, urmat de Mitsubishi Heavy Industries, cu 27% din actiuni. Aceasta pozitie ii confera grupului germano-american drept de veto asupra tuturor deciziilor Consiliului de Administratie. Cele doua companii produc anual, cumulat, 6,5 milioane de autovehicule, propulsandu-le direct in spatele concernelor General Motors si Ford in topul companiilor din industria auto. Tranzactia ar oferi DaimlerChrysler o baza de productie importanta in regiunea asiatica, considerata foarte greu accesibila pentru investitorii straini, si care se estimeaza ca va avea o dezvoltare puternica in urmatorii ani. Operatiunea ar insemna si o redresare a Mitsubishi Motors, care are datorii de aproximativ 1.750 miliarde de yeni (16,4 miliarde de dolari). "Aceasta alianta ne ofera acces la noi resurse. DaimlerChrysler ne va ajuta sa realizam economii de scara care vor imbunatati viitorul companiei noastre", a afirmat Katsuhiko Kawasoe, presedintele Mitsubishi Motors. Pretul de 450 yeni pe actiune pe care il va plati DaimlerChrysler reprezinta un plus de 63% peste valoarea acestora la bursa. Mitsubishi Motors si DaimlerChrysler au anuntat ca vor coopera la nivel global in proiectarea, dezvoltarea, productia si marketingul autoturismelor din clasele medie si mica. Cu toate acestea, grupul germano-american nu a castigat divizia de autoutilitare a companiei japoneze, considerata de analisti adevarata perla a grupului. Astfel, Mitsubishi Motors va continua colaborarea in acest sector cu producatorul de camioane Volvo. Incluzand si aceasta tranzactie, sapte dintre cei unsprezece producatorului niponi de autovehicule au incheiat aliante cu parteneri straini, care pe langa fonduri aduc si managementul si know-how-ul care sa le ajute sa supravietuiasca in conditiile intensificarii competitiei mondiale. Schrempp a precizat ca se asteapta ca acest acord sa duca la o crestere de cinci ori a vanzarilor de autoturisme pe continentul asiatic, estimand ca acestea vor atinge 20% din vanzarile totale. Intr-o tranzactie adiacenta, Mitsubishi va cumpara partea producatorului de autoturisme Volvo Car din compania olandeza Netherlands Car BV (NedCar), un joint venture creat de cele doua societati in 1991. Aceasta va aduce despartirea Mitsubishi Motors de cel de al doilea producator de autovehicule din lume, Ford, care a cumparat anul trecut compania suedeza.








Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24