Dan Ostahie, proprietarul Altex, cel mai mare retailer de electronice şi electrocasnice, susţine că pregăteşte momentul în care va începe extinderea reţelei pe piaţa externă, atât în regiune, cât şi în alte ţări europene, proces care ar putea începe în 2017, compania românească vizând în acest sens atragerea unui nou investitor, cu poziţie minoritară sau majoritară.
„Nu suntem încă în negocieri cu niciun investitor. Nu cred că va fi vorba de un investitor strategic, pentru că şi ei se confruntă cu probleme după criză“, a spus Ostahie la ZF Live.
El nu a oferit însă detalii privind pieţele pe care le vizează, spunând că momentan îşi concentrează atenţia pe România.
„Pentru dezvoltare, ne uităm la ţările din jur, dar trebuie să avem curaj să ne uităm şi la pieţele mari. Dincolo de probleme, criza a creat şi oportunităţi, în condiţiile în care şi alţi jucători de profil mari au avut probleme şi sunt pieţe mari în Europa unde o expansiune ar avea succes.“
El se arată optimist în ceea ce priveşte evoluţia pieţei de electro-IT din România, după creşterea de anul trecut şi din acest an, mizând pe minimum încă trei ani de avans continuu.
„Să ne uităm mai departe de atât e prea curajos.“
Ostahie vrea astfel să continue să dezvolte afacerile Altex în România, implementând un model de business ce combină online-ul şi offline-ul.
După ce a traversat o perioadă dificilă în criză, cu datorii mari, afacerile Altex au avansat anul trecut cu aproape 30%, până la 1,5 miliarde de lei, procent ce s-a menţinut şi în primul semestru din acest an, estimările pentru 2016 indicând rate de creştere similare.
Spre deosebire de vârful din 2004-2005, când consumul a fost stimulat puternic de creditare, actuala creştere a pieţei de electro-IT se bazează pe alţi factori, precum nevoia de înlocuire a produselor mai vechi, avansul tehnologic, creşterea gradului de penetrare a smartphone-urilor, apariţia unor noi tipuri de produse.
„E o achiziţie mult mai documentată. Clienţii au avut deja o experienţă cu un produs mai ieftin şi vor să investească mai mult, fiind atenţi la calitate. Preţul este încă o componentă importantă, dar clientul se uită mai întâi la performanţele tehnice“.