Companii

Dan Sucu : Exista aglomerare pe segmentul scazut si inalt de pret

Dan Sucu : Exista aglomerare pe segmentul scazut si inalt de pret

Dan Sucu, presedintele Mobexpert: Noi la Mobexpert ne-am hotarat clar care este plaja noastra de preturi. Ne-am definit clientul, am studiat cat am putut tipul de oferta care-l atrage si dezvoltam tipul respectiv de mobila.

17.03.2008, 20:03 254

Cu toate acestea numarul discounterilor de mobilier in adevaratul sens al cuvantului este foarte mic. "Discountul este format din specialisti in alte domenii decat mobila precum Metro, Bricostore sau chiar si hipermarketuri care au pana la 100 de referinte de mobilier foarte vandute", spune Dan Sucu.
La nivel european nu exista retele specializate in discount de mobila, ci mai degraba retaileri regionali precum Sconto (Ungaria) sau Conforama (Franta) care nu sunt activi pe piata locala cu propriile magazine.
"In urmatorii ani vor incerca si jucatorii romani sa se dezvolte pe acest segment, dar vor exista si unul-doi specialisti regionali care vor incerca sa intre pe piata romaneasca", este de parere presedintele Mobexpert.
Pe de alta parte, nici piata nu este suficient de puternica pentru a sustine un discounter adevarat.
"Nu exista putere de productie in spatele discountului. Producatorii romani nu sunt discounteri adevarati. Retailerii polonzi sunt discounteri adevarati", a continuat Sucu.
In timp ce IKEA, cel mai nou intrat in retailul de mobila, activeaza pe segmentul de discount si putin pe cel mediu, Kika care in acest an urmeaza sa faca primul pas pe piata locala vine cu o gama cu care tinteste toate segmentele de pret. Exista de asemenea si zeci de importatori cu mobila high-end. Despre Mobexpert, Dan Sucu, spune ca se pozitioneaza pe segmentul mediu si putin peste mediu.
"Noi la Mobexpert ne-am hotarat clar care este plaja noastra de preturi. Ne-am definit clientul, am studiat cat am putut tipul de oferta care-l atrage si dezvoltam tipul respectiv de mobila. Este evident ca ingustand piata la o nisa anume, pierdem alte segmente importante de clienti, dar ne asumam acest lucru. Cred ca abordarea de la discount pana la very high end (in aceleasi magazine - n.red.) este o abordare a erei industriale", a explicat Sucu.
Exista unele piete, a continuat reprezentantul Mobexpert, care accepta ca un retailer sa expuna toate categoriile de pret, precum cea germana sau austriaca, insa si altele precum cea americana, engleza, spaniola, care sunt reticente la acest tip de comert. La nivelul Romaniei, abia intrarea Kika va putea arata comportamentul de cumparare al romanilor vizavi de aceste tipuri de retail.
Grupul Mobexpert, cel mai mare jucator din industria mobilei, cuprinde in principal 10 firme pe zona de retail, 8 fabrici de mobila, 6 firme de import si 3 firme de servicii (informatica, logistica si proiectare-dezvoltare).
"Reteaua de retail a Mobexpert se bazeaza pe o coloana vertebrala de produse realizate in unitatile noastre. Modelele pentru care exista o justificare economica pentru a fi produse la noi in fabrici vor fi produse la noi in fabrici. Restul vor fi cumparate ori din Europa de la marii producatori specializati in domeniul respectiv, ori din China, India, Thailanda, ori chiar din Romania", a mai spus Dan Sucu.
Dupa ce anul trecut, grupul a inaugurat primul magazin de mari dimensiuni din afata tarii, planurile de extindere ale Mobexpert vizeaza in acest an investitii de 8 mil. euro in patru magazine de mari dimensiuni pe plan local. "Amenajarea interioara costa in jur de 1 mil. euro, la care se adauga marfa in valoare de 1,5-2 mil. euro. Au crescut foarte mult costurile de amenajare. Acum trei ani erau in jurul a 0,5 mil. euro", a adaugat presedintele Mobexpert. Fondurile necesare extinderii vor fi in mare parte proprii, deoarece "magazinele s-au dovedit ca nu pierd bani nici din primul an de functionare".
"Magazinul din Bulgaria este aproape de nivelul unui magazin din Brasov. Ca profitabilitate se incadreaza foarte bine in planurile noastre. Pierde foarte putini bani pe partea de operatiuni", a completat Sucu.
In ceea ce priveste pretul la mobila, presedintele Mobexpert este de parere ca va creste cu 5-7% anual.
Grupul Mobexpert a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 168 mil. euro, in crestere cu 12% fata de 2006, pentru acest an fiind estimat un avans de 10% al businessului, in linie cu cresterea pietei, pana la 185 mil. euro. Exporturile au scazut anul trecut cu 11% fata de 2006, reprezentantii companiei estimand ca tendinta va continua si in acest an, ca urmare a orientarii volumelor catre piata regionala pe fondul extinderii Mobexpert. Astfel, daca in 2006, livrarile pe pietele externe reprezentau 38% din productia grupului, anul trecut au ajuns la 27% din total, urmand ca in 2008 marja sa ajunga la 20% din productie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO