Grupul anglo-olandez Unilever, care a cumpărat afacerea Frufru în urmă cu cinci ani, a anunţat recent că vinde cele două branduri asociate cu acest business - Frufru şi Urban Monkey - şi închide fabrica din Bucureşti.
Decizia a iscat mai multe discuţii şi dezbateri pe reţelele sociale, în rândul consumatorilor care se întreabă ce nu a mers. Au fost preţurile prea mari pentru buzunarele consumatorilor români afectaţi de inflaţie sau lupta în piaţa de hrană sănătoasă a devenit mai dură, cu mărcile private ale retailerilor, care au preţuri sub medie, în prim-plan?
„Era 15 lei un sendviş şi 31 de lei o salată. Iar asta în condiţiile în care un meniul zilei, de prânz, la restaurant, cu ciorbă/ supă, felul doi, desert şi apă costă 30 de lei. Părerea mea e că nu şi-au targetat corect clienţii“, spune Florin I. într-un comentariu pe Facebook.
Unilever a cumpărat businessul într-o perioadă de creştere economică, în care zona de hrană sănătoasă - cu preţuri peste medie - era în plin avânt. Între timp însă, iniflaţia i-a mai tăiat aripile, la fel şi schimbările aduse de pandemie.
Un alt factor care a schimbat regulile jocului îl reprezintă faptul că piaţa de hrană gătită - inclusiv nişa de mâncare sănătoasă - s-a dezvoltat puternic în ultimii anii. Multe mărci locale şi internaţionale au apărut pe rafturile magazinelor, printre ele numărându-se chiar şi mărci private ale marilor retaileri, care au ajuns să mănânce 33% din vânzări, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă. E a treia cea mai mare cotă de piaţă dintre toate segmentele din FMCG.