Companii

Directorul de marketing şi strategie al Monsanto, promovat director general

Octavian Chihaia

Octavian Chihaia

Autor: Ioan Dornescu

09.09.2015, 00:05 821
Octavian Chihaia, director de marketing şi strategie pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova în cadrul producătorului american de pesticide şi seminţe modificate genetic şi convenţionale pentru agricultură Monsanto, a fost pro­movat în funcţia de director general pentru cele trei ţări. Chihaia a preluat această poziţie de la Cosmin Chioreanu, care a fost numit la cârma opera­ţiu­nilor Monsanto din Ungaria, Croaţia şi Serbia.

„Odată cu preluarea noului său rol de director general pentru Ro­mâ­nia, Bulgaria şi Republica Mol­dova, Octavian Chihaia va con­tinua atât dezvoltarea şi imple­men­tarea stra­tegiei Monsanto, cât şi extin­de­rea operaţiunilor com­paniei în zonă“, arată reprezentanţii Mon­santo.

Chihaia face parte din echipa Monsanto România din aprilie 2007, deţinând funcţii de conducere în departamentele de vânzări şi marketing. El a absolvit Facultatea de agricultură din cadrul Univer­si­tăţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Bucureşti şi deţine o diplomă de master în cadrul aceleiaşi instituţii.

Pe fosta poziţie deţinută de Chihaia a fost numit Daniel Stanciu, care va coordona activităţile de mar­keting, strategie şi dezvol­tarea reţelelor de distribuţie din zona de sud-est a Europei. De-a lungul tim­pu­lui, el a ocupat diverse poziţii în im­portante com­panii agricole din ţară, iar în noiembrie 2014 s-a ală­turat echipei Monsanto România.

Stanciu este absolvent al Facultăţii de agricultură din cadrul USAMV Bucureşti şi al Facultăţii de marketing din cadrul ASE. 

Fostul şef al Monsanto România, numit la conducerea operaţiunilor din Ungaria, Croaţia şi Serbia, are drept principale obiective dezvoltarea businessului atât la nivel strategic, cât şi operaţional, precum şi consolidarea poziţiei companiei pe cele trei pieţe.

Chioreanu s-a alăturat echipei Monsanto în România începând cu luna august 2007, ca director regional de vânzări, iar în august 2010 a fost numit director de marketing pentru România şi Bulgaria. Din iulie 2013, el a deţinut funcţia de director general pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova. De profesie inginer agronom, el deţine un doctorat în managementul culturii de porumb.

În România, Monsanto activează din anul 1998, având în prezent peste 150 de angajaţi. Potrivit datelor de la Finanţe, Monsanto România a încheiat anul trecut cu afaceri de 108 milioane euro şi un profit de 12 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO