Companii

Distribuitorul Whiteland mizeaza pe o crestere de 5-10% a afacerilor in acest an

Distribuitorul Whiteland mizeaza pe o crestere de 5-10% a afacerilor in acest an
03.08.2009, 17:49 78

Whiteland, una dintre cele mai mari companii de distributie a produselor alimentare, estimeaza un avans de 5-10% al afacerilor in acest an si mizeaza pe incheierea unor parteneriate noi cu producatori alimentari. Recent, compania a adaugat pe lista furnizorilor producatorul de conserve din legume si fructe Raureni si estimeaza ca acesta va aduce in primul an un plus de 2-3% la volumele distribuite de Whiteland.

Acesta este primul parteneriat nou incheiat de distribuitor in anul 2009 pe o piata pe care sunt raportate primele scaderi in vanzari, dupa ce in ultimii ani avansul mediu a fost in jur de 15-20%. Cei mai multi distribuitori de profil prognozau la inceputul anului afaceri in stagnare la nivelul din 2008.

"Potrivit strategiei noastre, fiecare producator nou este adaugat in portofoliul Whiteland cu scopul de a ajuta la cresterea afacerii si la diminuarea presiunii pe costuri, mai ales in conditiile actuale din piata", a declarat Sorin Branzan, Sales Director la Whiteland Sales & Marketing. Anul trecut, compania a raportat o crestere a afacerilor de circa 5% in lei fata de 2007, pana la 285 mil. lei (77,3 mil. euro), vanzarile in euro fiind in declin din cauza devalorizarii monedei locale in raport cu euro.

 

Extinderea din retail, bucurie pentru distribuitori

Declinul afacerilor din distributia alimentara s-a resimtit inca din a doua jumatate a anului, potrivit datelor raportate de jucatorii din piata.

Extinderea retelelor mari de magazine a adus rulaje mai mari distribuitorilor in 2008, insa temperarea consumului in a doua jumatate a anului a ridicat semne de intrebare cu privire la realizarea tintelor de vanzari ale companiilor.

Astfel, in 2008 distribuitorii s-au concentrat pe eficientizarea afacerilor si au avansat prognoze mai moderate de crestere, dupa ce in 2007 - ajutati si de intrarea Romaniei in UE - cuvantul de ordine a fost dezvoltarea businessurilor.

"Pentru noi este important sa fim pregatiti in momentul in care situatia economica se va dezgheta, sa avem aceleasi structuri organizationale, aceleasi capabilitati operationale", a mai spus Branzan.

 

Investitii in logistica

In portofoliul distribuit de Whiteland Import Export se gasesc lactatele Hochland, Meggle si Campina, produsele Orkla Foods preluate anul trecut, conservele Raureni si brandul propriu Don Gustosso.

Printre cele mai mari companii specializate in distributia alimentelor la temperatura controlata se mai numara Macromex si Agroalim.

Anul trecut, divizia de logistica a finalizat constructia unui depozit de frig in sudul Capitalei, prin investitii de 5,5 mil. euro. Acesta este amplasat pe un teren de aproximativ 5 hectare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO