Companii

Domo: Competitia dura ne-a redus profitabilitatea

13.01.2005, 00:00 31

Domo Retail, compania care opereaza reteaua de magazine de produse electronice si electrocasnice Domo, estimeaza ca va ajunge anul acesta la o cifra de afaceri de 125-130 de milioane de euro.
"Pentru anul 2005 ne-am propus o crestere a cifrei de afaceri de cel putin 25%, si mentinerea gradului de profitabilitate din anul 2004", a declarat Lorand Szarvadi, directorul general al Domo Retail.
Anul trecut, Domo Retail a inregistrat, potrivit lui Szarvadi, o cifra de afaceri de peste 100 de milioane de euro, in crestere fata de 87 de milioane de euro in anul 2003.
"Cresterea a fost mai mult extensiva, fiind datorata cresterii retelei. In ceea ce priveste profitabilitatea domeniului, din cauza unei competitii foarte puternice, s-a redus cam la jumatate fata de anul 2003 (cand a fost de 5,6 mil. euro - n.red). Astfel, la o cifra de afaceri semnificativ mai mare, anul 2004 s-a incheiat cu un profit mai mic decat in 2003", adauga Szarvadi.
Cu toate acestea, cresterea cifrei de afaceri pe fondul scaderii pe ansamblu a volumului pietei a insemnat pentru reteaua Domo o majorare a cotei de piata.
Potrivit estimarilor Domo, cota de piata a companiei a crescut de la 14% in anul 2003 la 16% in anul trecut, urmand a ajunge in acest an la aproximativ 19% o data cu cresterea numarului de magazine.
In prezent reteaua Domo include peste o suta de magazine situate in 64 de orase, cu suprafete de vanzarea intre 200 si 1.800 de metri patrati, ceea ce inseamna peste 30.000 de metri patrati de suprafata neta de vanzare.
Pentru acest an planurile Domo prevad un numar de 130 de magazine si o suprafata neta de vanzare ce ar putea ajunge la 46.000 de metri patrati.
Cresterea de 25% a afacerilor Domo in acest an este superioara ritmului de 15% anticipat de principalii jucatori pentru piata de produse electronice si electrocasnice.
Daca anul trecut piata de produse electrocasnice a scazut, potrivit companiilor din domeniu, cu aproximativ 10%, situatia se va schimba in acest an, cand vanzarile de produse de profil vor creste, fie ca este vorba de frigidere, masini de spalat sau aragazuri.
Cel mai dinamic segment din acest an va fi reprezentat, la fel ca si anul trecut, de produsele electronicele si mai ales de cele din domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor.
Potrivit reprezentantului Domo, cresterea inregistrata in acest an de piata de electrocasnice va fi situata la aproximativ 5-10%, pentru ca electronicele si domeniul IT sa creasca cu 20-25%.
Compania Domo Retail s-a desprins anul trecut din Interexpo, o companie infiintata in anul 1994 si care activa in domeniul importurlui, distributiei si comertului cu produse electronice si electrocasnice.
Domo Retail a preluat din vara acestui an activitatea de comert cu amanuntul prin intermediul magazinelor Domo, in timp ce DDG (Domo Distribution Group) a preluat activitatea de comert cu ridicata a produselor electnice si electrocasnice. Din toamna acestui an, pe lista actionarilor Domo Retail a intrat pe langa persoanele fizice care au fondat compania in urma cu mai bine de zece ani si fondul de investitii Romanian American Enterprise Fund (RAEF), care detine 20% din actiunile companiei in urma unei tranzactii complexe in valoare totala de 10 milioane de euro. In plus, RAEF si Domo Retail au lansat si societatea de credit de consum Estima Finance, ambele entitati fiind actionare in cadrul societatii.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO