Un program al guvernului din Italia, care subvenţionează renovările de locuinţe ce implică eficientizarea energetică, a turat motoarele producătorilor de materiale de construcţii, inclusiv ale celor din România.
Astfel, Italia, care era oricum o ţară importantă pentru producătorii de tâmplărie, a ajuns acum să reprezinte chiar şi peste jumătate din businessul companiilor de profil.
„Este foarte tare acest program, trebuie studiat, ajută toată industria de construcţii şi renovări. Ar fi bine dacă şi statul român ar implementa un astfel de proiect. Nu trebuie să inventăm noi nimic, ci doar să studiem şi să copiem de la alţii, în contextul Green Deal“, explică Ştefan Cherciu, antreprenorul care deţine producătorul de tâmplărie Casa Noastră din Craiova, care produce sub brandul QFort. De mai bine de cinci ani, Italia reprezintă 55-60% din businessul companiei din judeţul Dolj, în primele opt luni din 2022 generând 62% din cifra de afaceri. Adrian Gârmacea, antreprenorul care deţine producătorul de tâmplărie Barrier din Bacău, a spus şi el că vrea să dezvolte centre logistice în Milano şi Roma, urmărind cererea pe care a remarcat-o în rândul clienţilor.
Producătorul de uşi şi ferestre Pinum Doors & Windows, parte a grupului italian Nusco, şi-a intensificat şi el vânzările în Italia în acelaşi context.