Companii

După ce românii au mers să lucreze în construcţii în Italia, companiile locale de profil trimit produse la export în aceeaşi ţară

După ce românii au mers să lucreze în construcţii...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

09.09.2022, 07:20 410

Un program al guvernului din Italia, care subvenţionează renovările de lo­cuinţe ce implică eficientizarea ener­getică, a turat motoarele produ­că­torilor de materiale de construcţii, inclusiv ale celor din România.

Astfel, Italia, care era oricum o ţară importantă pentru producătorii de tâmplărie, a ajuns acum să repre­zinte chiar şi peste jumătate din busi­nessul companiilor de profil.

„Este foarte tare acest program, trebuie studiat, ajută toată industria de construcţii şi renovări. Ar fi bine dacă şi statul român ar implementa un astfel de proiect. Nu trebuie să inventăm noi nimic, ci doar să stu­diem şi să copiem de la alţii, în con­textul Green Deal“, explică Ştefan Cherciu, antreprenorul care deţine producătorul de tâmplărie Casa Noastră din Craiova, care produce sub brandul QFort. De mai bine de cinci ani, Italia reprezintă 55-60% din businessul companiei din judeţul Dolj, în primele opt luni din 2022 generând 62% din cifra de afaceri. Adrian Gârmacea, an­tre­pre­norul ca­re deţine pro­ducătorul de tâmplă­rie Barrier din Bacău, a spus şi el că vrea să dezvolte centre logistice în Milano şi Roma, urmă­rind cererea pe care a remarcat-o în rândul clienţilor.

Producătorul de uşi şi ferestre Pinum Doors & Windows, parte a grupului italian Nusco, şi-a intensificat şi el vânzările în Italia în acelaşi context.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO