Apar primele fisuri în supremaÅ£ia marilor furnizori de energie, cei care au pe mână ÅŸi monopul distribuÅ£iei de elecÂtriÂcitate din cele opt regiuni ale RoÂmâniei, companii mici, uneori chiar din alte domenii de activiÂtaÂte, reuÅŸind să bifeze creÅŸÂteri exponenÅ£iale. Deja unu din zece clienÅ£i casnici ÅŸi-a schimÂbat furnizorul sau a optat pentru un abonament de energie croit pe nevoile sale, procentul urmând să crească, potrivit speÂciaÂliÅŸtilor din piaţă. La finalul primelor trei trimestre de anul treÂcut, CEZ România, unul dinÂtre cei mai mari furnizori de energie de pe plan local, activ cu precădere în zona OlteÂniei, pierduse peste 12.000 de clienÅ£i casnici faţă de numărul cu care încheiase anul 2016. Numărul în sine nu ridică probleme pentru un furnizor de talia CEZ care are în portofoliu peste 1,3 milioane de consumatori casÂnici, dar oglindeÅŸte începutul unei tendinÅ£e. Astfel, în timp ce furnizorii traÂdiÂÅ£ioÂnali de energie electrică au început să piardă clienÅ£i, alte busiÂnessuri încep să facă bani din apetitul roÂmâÂnilor pentru schimbare. Engie România, fosÂtul GDF SUEZ Energy România, cel mai mare distribuitor local de gaze naturale, a ajuns după primele nouă luni ale anului trecut la 5.500 de clienÅ£i casnici. „Comunitatea“ de 5.500 de clienÅ£i nu pare semnificativă dacă este raportată la cei aproape 9 milioane de consumatori casnici de energie, atâţia câţi sunt în România. Dacă îi comparăm pe cei 5.500 de clienÅ£i cu cei 250 pe care Engie îi avea la finalul anului 2016, creÅŸterea devine semnificativă.